Sökning: "mathematic skills"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden mathematic skills.
21. Mathematics Education in Secondary School in Afghanistan : Teachers’ View and Practices on Teaching Problem Solving
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Although Mathematics is seen as one of the most important knowledge and school subject, it is believed that math teaching in school is very much of abstract nature and does not promote critical and analytical thinking skills. I was supposed to do a research about problem solving approaches in afghan schools, in Kabul city. LÄS MER
22. Naturvetenskapligt labbkompendium : En Studieguide för integrerad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Gymnasielärarens naturvetenskapliga förmåga att förankra hållbar kunskap bygger på gymnasieelevernas inre motivation och drivkraft. Utvecklingsmöjligheter för bildningsprocessen är enorma, när läraren har kapaciteten att stimulera och styra tankebanorna mot uppsatta mål. LÄS MER
23. Utomhusmatematik - varför eller varför inte ? : - ur lärarperspektiv i grundskolans tidigare år
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Flera forskningsrapporter visar att utomhusmatematik kan vara en effektiv och kompletterande metod till den traditionella matematikundervisningen. Vår erfarenhet är att utomhusmatematik inte tillämpas i så stor utsträckning i dagens skola. LÄS MER
24. Matematikverkstaden : Dess påverkan på elevers förståelse och färdigheter för tals betydelse, storlek och olika uttrycksformer
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : .... LÄS MER
25. Kan du bevisa det? : En enkätstudie av gymnasielärarens förhållningssätt till matematiska bevis
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Practice of mathematical proof increase the understanding of mathematics anddevelop creativity skills, problem solving, communication, logical thinking andreasoning which are all important tools not only within the subject of mathematicsbut also important tools for the society in which we are living. The aim of this projectwas to investigate whether it is accurate that proof and proving has a subordinate rolein mathematic education in the upper secondary school in Sweden. LÄS MER