Sökning: "mathematics discourses"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden mathematics discourses.
6. Construction of identities in a land of turmoil
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The aim of this study has been to explore how Ugandan pupils narrate themselves as learners within the mathematical classroom discourse and classroom but also as part of the school culture in the context of Uganda. Mathematical understanding and performance has been considered largely by policy makers and the wider public of critical concern to empower learners as future citizens, and for the advancement of local communities (United Nations, 2017). LÄS MER
7. Handlingsplaner i matematik : Innebörd och Operationalisering av Likvärdighet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : In the Swedish school as well as internationally, the concept of equity has in recent decades gained a prominent position. At the same time, the Swedish school has become municipalized and developed to become goal- and result driven, and one way of governing the results is by the development of various action plans. LÄS MER
8. These are the reasons we teach math : A study of teachers' cultural repertoire of discourses about the purposes of mathematics education.
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : .... LÄS MER
9. Matematiska samtal på Youtube : Olika matematikdiskurser i Youtubevideor och deraskommentarsfält
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Allt fler människor använder sig av Youtube och andra öppna internetmiljöer för att lära sig matematik. Enligt tidigare studier finns det en stor spridning när det gäller bostadsort och ålder bland deltagarna i dessa miljöer. LÄS MER
10. "Matematik är så mycket mer än att räkna" : En diskursanalytisk studie kring matematiska diskurser från facktidskriften Förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this essay is to examine the view the authors of the articles and the teachers have on the topic mathematics and what discourses can compromise the teacher’s point of view and therefore compromise the children’s mathematical self-concept by examining the discourses within the journal Förskolan through a qualitative discourse analysis. I am aiming to highlight what sort of discourses the journal is recreating and thus the preschool teachers bring into the preschool. LÄS MER