Sökning: "mathematics discourses"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden mathematics discourses.
11. Digitaliseringens möjligheter och hinder – diskurser hos lärare och företag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this degree project, a critical discourse analysis was conducted regarding the coming changes in the Swedish curriculum concerning educational technology. The empiric data was transcripts from qualitative interviews with four teachers, teaching mathematics at upper secondary school in Sweden, and three representatives from educational technology companies, developing software and/or hardware for use in school environments. LÄS MER
12. Tal om tal - en undersökning av gymnasieelevers attityd till skolämnet matematik ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Då det finns skillnader i skolresultat mellan manliga och kvinnliga elever i den svenska grund- och gymnasieskolan undersöks sättet elever talar, beskriver och resonerar kring matematik då det kan påverka inlärningen. Syftet med detta examensarbete var att undersöka gymnasieelevers attityder kring matematik. LÄS MER
13. Matematik, språk och läroplaner: En kritisk diskursanalys
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine discursive change regarding mathematics and language in the Swedish primary school curriculums. The study analyzes pedagogical discourses represented within the curriculums and how they represent different pedagogical theories in relation to discursive and social practice. LÄS MER
14. Matematikundervisning i internationella miljöer : En studie av arbetet med att överbrygga skillnader i matematikundervisningen
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : This study investigates the difficulties that may arise for students as a consequence of differences that exist in mathematics education between different educational systems. The questions asked are when and why difficulties as a consequence of differences in writing or types of student problems may arise and in which way teachers and students attend to these difficulties. LÄS MER
15. Talet om talen : Vuxenmatematikens retoriska vändning
Magister-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : This is an empirical study of how the mathematical talk of adult learners constructs/reconstructs different mathematical discourses. The study is to be regarded as an attempt to develop a discursive approach within the field of mathematics education and to complicate the status of mathematics in education and in society in general. LÄS MER