Sökning: "meningsskapande modell"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden meningsskapande modell.

  1. 21. Experiences of CSR-communication

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Christian Wang; Philip Aller; [2013]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Marknadskommunikation; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; CSR och varumärkeskapital.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag finns det begränsad teori om hur meningsskapande uppstår när kunden bear-betar företags CSR-kommunikation. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur meningsskapande uppstår när kunden exponeras för CSR-kommunikation, samt hur CSR-kommunikationen påverkar varumärkesmedvetenhet och varumärkesassocieringar hos kunden. LÄS MER

  2. 22. Supernatural : Fans, tolkningsprocesser och meningsskapande

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Johanna Östlund; Marie Louise Öhman; [2013]
    Nyckelord :Supernatural; fans; tolkning; meningsskapande; publiker; receptionsanalys;

    Sammanfattning : Titel: Supernatural- Fans, tolkningsprocesser och meningsskapande Nivå: C-uppsats inom Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Marie Louise Öhman och Johanna Östlund Handledare: Anna Edin Examinator: Eva Åsén Ekstrand Datum: juni 2013 Syfte: Studera fansens tolkningar, engagemang och meningsskapande med fokus på den amerikanska TV-serien Supernatural.     Teori: Analysera fansens tolkningsprocesser utifrån Stuart Halls Encodning/Decoding- modell och de tre tolkningssätten, dominant, förhandlande och oppositionell läsning. LÄS MER

  3. 23. Med blicken mot språkutvecklande ämnesundervisning. En studie om stöttning i undervisningen i Medicinsk grundkurs i två gymnasieklasser med flerspråkiga elever

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Manuela Lupsa; [2012-06-28]
    Nyckelord :stöttning; språkutvecklande ämnesundervisning; Medicinsk grundkurs;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande arbete var att, utifrån två undervisningsgrupper, belysa hur ämnesundervisningen, med hjälp av stöttning, kan göras maximalt språkutvecklande. Uppsatsen grundar sig på en komparativ studie av undervisningen i karaktärsämnet Medicinsk grundkurs i en gymnasieklass och undervisningen i samma ämne i en Komvuxklass. LÄS MER

  4. 24. Att vara, göra och vilja - det mänskliga dilemmat : Skiss till en trialektisk teori om meningsskapandet och dess relation till beteendet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionen

    Författare :Per-Olov Blomgren; [2007]
    Nyckelord :trialektik; subjektivitet; semantik; motivation; existentialism;

    Sammanfattning : Detta är en teoretisk uppsats med syftet att belysa relationen mellan mänskligt (språkligt) meningsskapande och beteende. Tre drifter stipuleras: kontroll (förutsägbarhet), socialitet (samhörighet), och motilitet (spontan rörelse). Utifrån dessa konstrueras en modell för meningsskapandet bestående av fyra s.k. LÄS MER

  5. 25. Pedagogers handlingar i kommunikativa möten med tvåspråkiga barn - en studie på en multikulturell förskola

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Gabriella Bruun; Josefina Bruun; Pernilla Chiarantona; [2007]
    Nyckelord :Multikulturell förskola; tvåspråkighet; kommunikativa möten; verbal kommunikation; ickeverbal kommunikation; meningsskapande;

    Sammanfattning : Ett barn som kommer hit som flykting eller är född i Sverige av föräldrar med flyktingbakgrund, har rättighet att gå på svensk förskola. För att det tvåspråkiga barnet ska få ett meningsskapande i de olika kontexterna de befinner sig i, är pedagogen på förskolan viktig. LÄS MER