Sökning: "miljö konsument"

Visar resultat 11 - 15 av 66 uppsatser innehållade orden miljö konsument.

  1. 11. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amie Gustafsson; Oscar Lannesand; [2020]
    Nyckelord :Hedonic needs; Healthy decisions; Consistency; Consumer behavior; Unhealthy decisions; Open up the wallet; Self-control.; Hedonistiska behov; Hälsosamma beslut; Konsekventhet; Konsumentbeteende; Ohälsosamma beslut; Open up the wallet; Självkontroll.;

    Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER

  2. 12. Market Communication Strategy : A case study of IKEA

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Alice Spinoglio; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Communication; Strategy; IKEA; Communication Process; Communication Strategy; Case Study; Franchisee;

    Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER

  3. 13. Etiskt guld - En antropologisk studie om hur moral och identitet kan vara komponenter av en metall

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Sarah Mineur; [2019]
    Nyckelord :Socialantropologi; moral; rättvis handel; neoliberalism; ekologiskt guld; Social Sciences;

    Sammanfattning : Guld är en ädelmetall vilken kan påverka områden såsom exempelvis miljö, kultur och samhälle. Olika aspekter av moral studeras här genom att se hur identitet skapas men också via olika uppfattningar kring innebörden av ’etiskt guld’. LÄS MER

  4. 14. Cirkulär ekonomi : Vilka krav ställs på ett textilföretag för att produktutveckla efter en cirkulär modell

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jakob Larsson; [2019]
    Nyckelord :Circular economy; Cradle-2-Cradle; Sustainability; textiles; recycled; Cirkulär ekonomi; Cradle-2-Cradle; hållbarhet; textil; återanvändning;

    Sammanfattning : Textilindustrin utgör idag 37% av den totala industrin i Europa, en industri som klassas som en utav de mest miljöförstörande av alla industrier där den år 2015 släppte ut 1.2 miljarder ton koldioxid. LÄS MER

  5. 15. Made in : en kvantitativ studie om country of origin som kvalitetsindikator

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandy Tran; Elin Andersson Lundqvist; [2019]
    Nyckelord :COO; Made in China; price; brand; quality; COO; Made in China; pris; varumärke; kvalitet;

    Sammanfattning : I och med att konsumtionssamhället förbrukar mer än någonsin, har det blivit nödvändigt att flytta produktion till länder med kapacitet att producera höga kvantiteter. Det här har lett till att det blir allt viktigare för företagen att redovisa var produkterna kommer ifrån (COO). LÄS MER