Sökning: "motivation ica"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden motivation ica.

  1. 6. Teachers’ perception of extramural English as lesson content

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexander Hansson; Kristina Broqvist; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The following study investigates teachers’ perception of extramural English (EE) activities as an in-class learning material connected to pupils’ motivation to speak English. We have witnessed during our teacher training program pupils being reluctant towards English speaking activities in school. LÄS MER

  2. 7. Kompetensutvecklings roll för motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise von Bodungen; Vendela Öberg; [2018]
    Nyckelord :Motivation; kompetensutveckling; livsmedelsbutik; butikspersonal; kundmötet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Personalen är företagets främsta resurs och i butiker där personalen representerar företaget gentemot kunden blir positiva kundmöten en avgörande faktor för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer. Den växande konkurrensen med e-handeln leder även till att kundmötet blir allt viktigare för fysiska butiker för att kunna konkurrera och behålla marknadsandelar. LÄS MER

  3. 8. A study based on consumer ́s choice : Consumer’s Attitude Towards Organic Food and Non-Organic Food.

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Saba Mustafa; [2017]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process; Organic food; Non-organic food; Supermarkets;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to understand the factors affect on consumer behavior while buying organic and non-organic food. The author of this study aims to answer the research question: “What types of factor effect on consumer ́s behavior and decision-making process while buying organic and non-organic food?” The structure of this chapter based on these models “Factor effects on consumer behavior” and “the process of consumer ́s decision shaping” to understand consumer behavior, decision- making process, followed by the information about organic food and rules and regulation for organic selling. LÄS MER

  4. 9. Belöningssystem för att motivera? : -En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Markus Johansson; Alexander Skoog; [2016]
    Nyckelord :Belöningssystem; Belöningar; Motivation; Mål; Mått; Uppföljning;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 26/5 2016   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi - ekonomistyrning, 15 hp   Författare: Markus Johansson & Alexander Skoog   Handledare: Emilia Samuelsson   Titel: Belöningssystem för att motivera?– En flerfallstudie av två ICA Maxi butiker   Problemformulering: Hur arbetar butiker inom dagligvaruhandeln med belöningssystem för att motivera sina anställda?   Syfte: Vårt syfte med studien är att bidra till debatten om belöningssystemets positiva och negativa sidor genom att beskriva, jämföra och förklara hur belöningssystem inom dagligvaruhandeln fungerar.   Metod: Studien utfördes med en kvalitativ metod genom att göra en flerfallstudie i två ICA Maxi-butiker. LÄS MER

  5. 10. Belönings- och motivationssystem : en studie av två livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Shaké Baghdasarian; Baraa Poules; [2014]
    Nyckelord :belöningssystem; belöning; motivationssystem; motivation; förmåner; feedback; kommunikation; livsmedelsbutiker; butikschef; anställda;

    Sammanfattning : I dagens samhälle förekommer många debatter om människors rättigheter och arbetsmiljöer. Arbetsplatsen är ofta föremål för uppmärksamhet i media. Skandaler i media och social media har pekat på hur viktigt det är med jämnlikhet och trivsel på arbetsplatsen. LÄS MER