Sökning: "motivation variation språk"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden motivation variation språk.
1. Effekten Av Inlärningsmotivation På Modersmålselever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Vår studie handlar om vikten av lärandemotivation och dess roll och inverkan på elever. Arbetet började med att litteratur, böcker, avhandlingar och artiklar, valdes ut i den mån de uppfattades som lämpliga för studien. LÄS MER
2. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER
3. SVÄVA ÖVER TRÖSKELN : En studie om högstadielärares syn på vad som motiverar elever att uppnå målen i moderna språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Moderna språk är i dagens skola ett nedprioriterat ämne präglat av förhållandevis låg måluppfyllelse vilket även framgår av Skolinspektionens granskningsrapport från 2022 (Skolinspektionen, 2022). Syftet med denna studie var att utifrån ett lärarperspektiv synliggöra vilka faktorer som motiverar högstadieelever att läsa moderna språk. LÄS MER
4. Leken i spanskundervisning : En studie av leken som undervisningsmetod i spanska som moderna språk på grundskolan åk 7–9
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att examinera spansklärares arbetssätt och resonemang kring lekens roll i lärande av spanska som moderna språk i undervisning på grundskolenivå. De två centrala frågeställningar som undersöks i denna studie relaterar till användningen av leken som inlärningsmetod i klassrummet och lärarnas åsikter om denna undervisningsmetod. LÄS MER
5. The Effects of Digital Tools on EFL/ESL Learners' Vocabulary Acquisition/Learning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : As a result of the increase of digitalisation in today’s society, the Swedish school system requires a certain degree of digital competence amongst teachers, affecting the foundation of how their teaching practice is structured. Therefore, this study aims to investigate to what extent Swedish EFL/ESL teachers in the primary years incorporate digital tools in their teaching practice, and more specifically how – and why – they are used to facilitate learners’ vocabulary acquisition/learning. LÄS MER