Sökning: "CSR konkurrens"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden CSR konkurrens.

  1. 1. CSR som konkurrensmedel : Hur ansvarstagande gällande hållbarhet kan påverka konkurrenskraften

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Viktor Holmqvist; Tobias Troxén; [2023]
    Nyckelord :CSR; SUSTAINABILITY; AMBITION; ROAD FREIGHT; STRATEGY; ENVIROMENTAL; COMPETETIVE; CSR; HÅLLBARHET; AMBITION; VÄGTRANSPORT; STRATEGI; EKOLOGISK; KONKURRENS;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur företag kan använda sig av CSR för att skapa konkurrenskraft. För att undersöka och svara på syftet etablerades tre frågeställningar som djupare gav svar på syftet. LÄS MER

  2. 2. Hur kommunicerar ett av Sveriges större skogsföretag sitt CSR-arbete? : en fallstudie av Holmens CSR-arbete och kommunikation

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Gustafsson; Mathilda Mickelsson; [2021]
    Nyckelord :corporate social responsibility; hållbart skogsbruk; triple bottom line; legitimitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Skogen är en betydande naturresurs för Sverige och har en avgörande roll för att nå de globala målen i Agenda 2030. Det är tydligt att det existerar meningsskiljaktigheter mellan olika aktörer inom skogsindustrin och det finns en pågående diskussion om dagens skogsbruk kan anses vara hållbart eller inte. LÄS MER

  3. 3. Fake news, clickbait och konkurrens : En kvantitativ studie om nyhetsorganisationers etiska samhällsansvar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Lönnqvist; [2021]
    Nyckelord :Fake News; Clickbait; Competition; CSR; Ethics; Morals; News Media; Fejknyheter; clickbait; konkurrens; CSR; etik; moral; nyhetsmedia;

    Sammanfattning : Fake news has long been a part of the news landscape but has in recent times, as the market for online news has grown, become an increasingly occurring problem in contemporary news media and society. By analyzing the content published by the largest American news organizations this thesis provides an overview of the occurrence of fake news and clickbait on the competitive news market. LÄS MER

  4. 4. Buskars potential för urbana miljöer : utvärdering av olika buskars bladekonomi

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Filip Kalenius; [2020]
    Nyckelord :Grime; CSR; Leaf economics; trait; Shrubs; Fast-slow spectrum; LFW; SLA; LDMC;

    Sammanfattning : Artvariation i städer har i dag en låg andel buskarter, framför allt när det kommer till variation av olika buskarter och -släkten. Att öka mängden buskarter är något som i längden kan komma att vara viktig, framförallt för artvariationen (t.ex. vid sjukdomsdrabbning). LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Responsibility som en del av arbetsgivarvarumärket : Anställdas uppfattning av arbetsgivarvarumärket, med CSR som en integrerad del, samt avsikter att stanna kvar inom företaget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Grönlund; [2019]
    Nyckelord :CSR; Employer Branding; Employer branding; Employer attractiveness; Arbetsgivarvarumärke; Corporate social responsibility; Hållbar utveckling; Value congruence; Intention to stay;

    Sammanfattning : I dagens läge med ökad konkurrens om att dels attrahera men också behålla en kompetent arbetskraft, så står företag inför stora utmaningar. Att behålla anställda inom företaget är idag en hög prioritet då kostnaderna för att ersätta anställda är stora. LÄS MER