Sökning: "motivationen bakom enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden motivationen bakom enkät.

  1. 1. Sustainable Mobility : A quantitative study on the influence of user attitudes and risk perceptions on the consumer's intention to purchase electric vehicles.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Winnie Akoth; [2022]
    Nyckelord :electric vehicles; purchase intention; behaviour; perception; theory of planned behaviour; elfordon; köpintention; beteende; perception; teori om planerat beteende;

    Sammanfattning : In the last decade the automobile industry has invested heavily in the developments of better vehicles, in regards to performance, emissions and also durability. The latest development has been the introduction of electric vehicles into the markets. LÄS MER

  2. 2. Motivation bakom initial och nuvarande yogapraktik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hanna Sundquist; Maja Andreani; [2019]
    Nyckelord :Yoga; motivation; effects; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den aktuella studien ämnade kartlägga vad som motiverar yogautövare att börja med yoga och om motivationen förändras över tid. Det undersöktes även vilka subjektiva effekter som upplevdes av yoga och huruvida dessa samvarierade med de nuvarande motivationsfaktorerna. LÄS MER

  3. 3. Motivation och ihärdighet : En studie om elevers attityder till att lära sig svenska som andraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Milotte Frisdal; [2018]
    Nyckelord :motivation; grit; drivkraft; svenska som andraspråk; attityder; ihärdighet;

    Sammanfattning : Motivation är en förutsättning för lärande och utveckling. Utan framgångar vad gäller studieresultat hotas elevernas inlärning och deras måluppfyllelse, och sålunda i förlängningen deras möjligheter att välja sin framtid – till exempel möjligheterna att studera vidare eller att välja ett önskat arbete. LÄS MER

  4. 4. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Varför hjälpa andra? : - En enkätstudie om motivationen bakom socionomers val av yrke

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Cecilia Giron Eriksson; Daniella Fröberg Haglund; [2016]
    Nyckelord :Socialt arbete; motivation; personliga erfarenheter; logistisk regression;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie syftar till att kvantitativt undersöka vad som motiverar människor till att välja socionomyrket; ett yrke som utgår ifrån en strävan att hjälpa andra människor. Studien fokuserar på socionomstudenters motivation till studieval samt på vilket sätt personliga erfarenheter av socialt arbete och sociala problem kan påverka studievalet. LÄS MER