Sökning: "nöjesbranschen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet nöjesbranschen.

  1. 1. Nyckeln till en framgångsrik anställd: lojalitet och motivation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Nabseth; Rebecca Grahn; Victoria Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Korttidspermittering; covid-19 pandemin; lojalitet; motivation; principal- agentteorin; Herzbergs tvåfaktorsteori; nöjesbranschen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Key to a Successful Employee: Loyalty and Motivation Seminar date: 2021-01-14 Course: FEKH19, Business Administration: Bachelor’s degree Project in Strategic Management,Undergraduate level, 15 credits Authors: Rebecca Grahn, Victoria Lundgren, Fanny Nabseth Advisor: Devrim Göktepe-Hultén Keywords: Short-time work allowances, covid-19 pandemic, loyalty, motivation, Principal- agent Theory, Herzberg’s Two Factor Theory, entertainment industry Purpose: The purpose of this thesis is to investigate how the loyalty and motivation of employees can be maintained during short-time work allowances caused by the covid-19 pandemic. Theoretical perspectives: The theoretical framework consists of the Principal- agent Theory,Herzberg’s Two Factor Theory, X- and Y-theory and the theory about constructive relations supported by complementary theories and articles. LÄS MER

  2. 2. ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” − En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Hellberg; Amanda Nergelius; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; strategier; strategisk kommunikation; översättning; språkfunktioner; PR-konsulter; kultur- och nöjesbranschen; organisation;

    Sammanfattning : Titel ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” – En kvalitativ studie av kultur och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier Författare Emma Hellberg och Amanda Nergelius Kurs Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin Höstterminen 2014 Handledare Magnus Fredriksson Uppdragsgivare Plyhm Kommunikation Syfte Syftet är att kartlägga hur strategier för sociala medier implementeras i organisationer och eventuella skillnader mellan organisationer som tagit hjälp av PR-konsulter respektive de som inte har gjort det. Metod och material Kvalitativa intervjuer med informanter på elva organisationer i kultur och nöjesbranschen. LÄS MER

  3. 3. Datorspelsbranschen - Att estimera resursbehovet för nya projektteam baserat på historiska data

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Peter Kullgard; [2015]
    Nyckelord :Video-games; Human resource planning; Workforce planning; Historical data; Datorspel; Kompetensförsörjning; Personalbehov; Historiska data;

    Sammanfattning : Datorspelsbranschen är en relativt ung bransch, både jämfört med andra delarav mjukvaruindustrin och nöjesbranschen. En av de stora utmaningarnaspelutvecklare står inför är planeringen av den långsiktiga kompetensförsörjningen. LÄS MER

  4. 4. Att anställa artister som skapar upplevelser i världsklass : En fallstudie om hur Parks and Resorts Scandinavia AB använder sig av ett artistkoncept i sin rekrytering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Cornelia Rognli; Sofie Östedt; [2014]
    Nyckelord :Emotional labor; rekrytering; upplevelse- och nöjesbranschen;

    Sammanfattning : Arbetslivet är i ständig förändring. Från att ha gått från ett Sverige där en stor del av befolkningen har arbetat fysiskt inom industrisektorn kan det idag sägas att det krävs mer personligt engagemang av medarbetarna. LÄS MER

  5. 5. Vilka faktorer är väsentliga vid underhållande och vidareutvecklande av personliga varumärken?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Selena Bahto Sehic; Pernilla Kamstedt; [2012]
    Nyckelord :personal branding; strategier; underhållande; personligt varumärke; uppbyggande; vidareutvecklande;

    Sammanfattning : Personal branding har blivit ett allt vanligare fenomen och uttryck. Det sägs ha sittursprung i uppfattningen att alla innehar förmågan att bli sitt eget varumärke. Eftersomfenomenet är relativt nytt så finns det dock inte mycket forskning kring ämnet. LÄS MER