Sökning: "nackdelar med datorn som"

Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden nackdelar med datorn som.

  1. 21. Att skriva sig till läsning med datorn som verktyg, Writing to reading with the computer as a tool

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Danielsson; Helena Dany; [2013]
    Nyckelord :ASL metoden; samarbete; skriv och läsinlärning; textinnehåll; datorn som skrivverktyg;

    Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte med denna studie var att undersöka vilka fördelar och nackdelar lärarna ansågatt det fanns med metoden att skriva sig till läsning (ASL) med datorn somskrivverktyg. Vi ville också studera vilka elever som gynnas/missgynnas av metodensamt om lärarna kunde se några skillnader på elevernas texter vad gäller innehåll ochkvalitet. LÄS MER

  2. 22. På riktigt : Fyra lärares erfarenheter av blogg i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Nathalie Thegel; [2012]
    Nyckelord :ICT and learning; blogging; social media; motivation; authentic readers; multimodality; IT och lärande; blogg; sociala medier; motivation; autentisk mottagare; multimodalitet;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to find out what experiences teachers have from using a class blog in teaching. What are the advantages and disadvantages by the use of blogs in education? I have used qualitative interviews with four teachers in grades 1 to 6 who have worked with a class blog in teaching between one and three years. LÄS MER

  3. 23. Lärare om IKT

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Terese Stoltz; [2012]
    Nyckelord :IKT; dator; modern teknik;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka hur datorn och andra tekniska hjälpmedel används igrundskolan av några lärare och till vilken grad. Jag utgår från att datorn är det mest centrala verktyget inom IKToch kommer därför främst att fokusera på hur några lärare använder datorn. Jag utgår från tre huvudfrågor:1. LÄS MER

  4. 24. YouTube, Facebook och bloggar i klassrummet : Fem gymnasielärares uppfattningar om och förhållningssätt till integrering av nätbaserade verktyg i undervisningen

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Mia Jumlin; [2012]
    Nyckelord :Konnektivismen; digitalt lärande; undervisning; pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : I takt med att samhället förändras gör även skolan det. Datorerna har fått en stor och betydande plats i klassrummet och de verksamma inom skolan möter därmed nya utmaningar. På vilket sätt och till vad ska datorn användas är några av dem. LÄS MER

  5. 25. Att skriva sig till läsning : Med datorn som hjälpmedel i den tidiga läs- och skrivinlärningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Jeannie Andersson; [2011]
    Nyckelord :Datorn; IKT; skriv- och läsinlärning; sociokulturell teori; Trageton; whole language; phonics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur Tragetons metod har använts i den tidiga läs- och skrivinlärningen. I uppsatsen har det förts ett resonemang omkring metodens för- respektive nackdelar samt om metoden kan anses vara lämplig för alla elever eller ej. LÄS MER