Sökning: "nackdelar semistrukturerade intervjuer"

Visar resultat 11 - 15 av 425 uppsatser innehållade orden nackdelar semistrukturerade intervjuer.

  1. 11. Textböcker i undervisningen av ämnet engelska : en kvalitativ studie om lärares subjektiva upplevelser av textböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Borck; Felicia Rönnefeldt; [2023]
    Nyckelord :Textböcker; lärares subjektiva upplevelser; undervisningsstrategier; undervisningsmaterial;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka lärares upplevelser av textböcker som används i undervisningen av ämnet engelska i grundskolans årskurser 4 – 6. De frågeställningar som studien ämnar besvara är: Vilka textböcker upplever lärare används i undervisningen av ämnet engelska i grundskolans årskurs 4–6? Hur upplever lärare att textböcker används i undervisningen av ämnet engelska? Vilka upplevelser har lärare av att använda textböcker i undervisningen av ämnet engelska? Vilka kompletterande undervisningsstrategier upplever lärare används för att möta eventuellt bristande innehåll i textböcker som används i undervisningen av ämnet engelska?  Studien är baserad på teorin fenomenologi och metoden fenomenografi. LÄS MER

  2. 12. Definiera Gränsvärden för Enterprise Architecture Debt Measurements

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Claudio Nikolas Vergara Borquez; Max Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Enterprise Architecture Debt EAD ; Enterprise Architecture EA ; Technical Debt TD ; Key Performance Indicators KPI ;

    Sammanfattning : Företagens tillväxt har resulterat i en ökad mängd data som kräver analys och därmed uppkommer utmaningar för hantering och analys. För att stödja företagens mål har Enterprise Architecture (EA) utvecklats som ett ramverk. LÄS MER

  3. 13. Har du hört på maken – man kan läsa med öronen! : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver att öronläsning används i undervisningen som ett stöd för läsförmåga och läsengagemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisbeth Gribbling; Cecilia Nyhlén; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; delaktighet; läsengagemang; språklig tillgänglighet; öronläsning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Gribbling, Lisbeth och Nyhlén, Cecilia (2023). “Har du hört på maken – man kan läsa med öronen!” Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 14. Formellt och informellt lärande inom musikproduktion : Skillnader och likheter mellan självlärda och utbildade musikproducenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Musikproduktion; utbildning; lärosätt; musikproducent; självlärd;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar området om inlärning av musikproduktion avgränsat till inlärning via högskola eller via självinlärning. Syftet med denna undersökning är att klargöra vilka fördelar och nackdelar det finns med att lära sig via utbildning gentemot att lära sig på egen hand utifrån dessa tre huvudområden, lärosätt, kunskap och jobbmöjligheter. LÄS MER

  5. 15. “Ibland kommer jag lite sent och då får jag inte läsa alls, det hade jag velat göra” : En kvalitativ studie om elevers uppfattningar av den enskilda läsningen i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Hanna Lennox; [2023]
    Nyckelord :independent reading; primary school; reading development; reading interest; enskild läsning; lågstadiet; läsutveckling; läsintresse;

    Sammanfattning : För att elever ska öka sin läsförmåga är det centralt att de får läsa mycket samt att de får undervisning och stöd när de ska bearbeta en text. På grund av att alla elever inte får tid till att läsa förlorar de som inte läser delar av sin läsförmåga. LÄS MER