Sökning: "national brand"

Visar resultat 41 - 45 av 181 uppsatser innehållade orden national brand.

  1. 41. Dimensionering av plattbärlag enligt gällande föreskrifter : med hjälp av FEM-Design

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brand

    Författare :Josef Osman; [2020]
    Nyckelord :concrete; design; FEM-Design; filigree slab; lattice girder element; slab; strip-method; betong; bjälklag; dimensionering; FEM-Design; filigranbjälklag; plattbärlag; strimle-metoden;

    Sammanfattning : This thesis aims to reduce the reinforcement areas in lattice girder elements after large amounts have been observed in several projects. Existing handbooks and materials for designing lattice girder elements have been analyzed. LÄS MER

  2. 42. Recruiting and retaining labour in agricultural businesses : a multiple case study of employer branding in swedish agriculture

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Engvall; Olof Krumlinde; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employee value proposition; farmers; farming; human resources; marketing; word-of-mouth;

    Sammanfattning : There is an increasing need for competent workforce in the agricultural sector, but a lack of potential candidates on the labour market. In June 2017, the Swedish state adopted a new national food strategy. This strategy points out the direction of the Swedish food policy until 2030. LÄS MER

  3. 43. Sports sponsorship in Poland: A comparative study of companies’ sponsorship processes

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dorota Celczynska; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; Sports event; Poland; Decision-making; Exchange process;

    Sammanfattning : Sports sponsorship has become a global and multi-billion dollar business. It is an integral part of the company's marketing strategy and viewed as a highly effective form of advertising. LÄS MER

  4. 44. Understanding influential factors in the choice of the selection process : A neglected aspect of the research literature on business incubators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Frida Nilsson; Karin Sundbeck; [2019]
    Nyckelord :Business Incubators; Selection process; National Incubator Program; Organizational factors; External factors; Government-funded.; Företagsinkubatorer; Selektionsprocess; Nationella inkubatorprogrammet; Organisatoriska faktorer; Externa faktorer; Offentligt finansierade;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to enhance the understanding of what factors influence the choice of the selection process in government-funded business incubators. The study was conducted as an abductive multiple case-study of selection processes in Swedish government-funded business incubators. LÄS MER

  5. 45. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER