Sökning: "national brand"

Visar resultat 36 - 40 av 181 uppsatser innehållade orden national brand.

  1. 36. A framework for generating loyalty in the alcohol industry: a case study of Heineken and Budweiser

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Peter Moane; Vladislav Galkin; Alessandro Solmi; [2020]
    Nyckelord :Brand loyalty; brand awareness; brand personality; physical attributes; perceived quality; alcohol industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is trying to understand which elements are essential to obtain loyalty in the alcoholic beverage industry and how companies can focus their branding efforts on these drivers of loyalty. Methodology: A literature review is conducted to identify the key drivers which can influence brand loyalty. LÄS MER

  2. 37. Gallringens effekter på botten- och fältskikt i grandominerad produktionsskog : en studie av hur störning kan påverka β-diversitet i Norrland och Svealand

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Wildlife, Fish and Environmental Studies

    Författare :William Jaktén Langert; Andreas Widell; [2020]
    Nyckelord :biodiversitet; bottenskikt; fältskikt; störning; gallring; boreal skog;

    Sammanfattning : Den boreala skogens beståndsstruktur har historiskt primärt präglats av brand, vilket skapat en flerskiktad beståndsstruktur. Störning är därför en avgörande faktor för artmångfald i dessa ekosystem. LÄS MER

  3. 38. Fashion Week: Lead or Be Led

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasha Moulla; Viivi Hyvönen; [2020]
    Nyckelord :Fashion week; Copenhagen; Paris; Sustainability; Brand; Communication; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate in what ways sustainability is communicated in the branding of Fashion Week, both in Paris, France, and Copenhagen, Denmark. To achieve the purpose of the thesis and to answer the study's research question, a qualitative document study has been conducted by analyzing media content. LÄS MER

  4. 39. DEN SVENSKA NATIONSIDENTITETENS RENÄSSANS I CORONAS TECKEN

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Theresia Wästerberg; Louise Svensson; [2020]
    Nyckelord :Nation; nation branding; nation brand; national identity; case study; content analysis; rhetorical analysis; nationsvarumärkning; nationsvarumärke; nationsidentitet; fallstudie; innehållsanalys; retorisk analys; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi med hjälp av retoriska verktyg som stilfigurer, Toulmins argumentationsmodell samt argumentativa grundbegrepp genomfört en deskriptiv redogörelse för vilka retoriska element som Statsminister Stefan Löfvens “Tal till nationen” innehåller. Dessa har vi disponerat efter dispositio och därefter analyserat utifrån en prisma av teorier om nationen och nationsidentitet. LÄS MER

  5. 40. Individanpassat brandskydd : En studie om hur dödsbränder kan minskas för ålderskategorin 65 år och äldre

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Arvid Franzén; Richard Lundstedt; [2020]
    Nyckelord :Individualized fire protection; fire protection in the elderly; cost and benefit analysis; Fire protection; Vision zero against fatal fires; Individanpassat brandskydd; IAB; brandskydd hos äldre; kostnad- och nyttoanalys; Brandskydd; Nollvision mot dödsbränder;

    Sammanfattning : Äldre är överrepresenterade i dödsbrandsstatistiken där 90 procent av bostadsbränderna som inträffar i Sverige drabbar personer över 65 år. 2011 presenterade MSB en nollvision med målet att ingen ska dö eller skadas allvarligt till följd av brand, för att motverka att bland annat äldre omkommer och för att höja kunskapen kring individanpassat brandskydd hos kommunerna. LÄS MER