Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Recruiting and retaining labour in agricultural businesses : a multiple case study of employer branding in swedish agriculture

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Engvall; Olof Krumlinde; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employee value proposition; farmers; farming; human resources; marketing; word-of-mouth;

    Sammanfattning : There is an increasing need for competent workforce in the agricultural sector, but a lack of potential candidates on the labour market. In June 2017, the Swedish state adopted a new national food strategy. This strategy points out the direction of the Swedish food policy until 2030. LÄS MER

  2. 2. Kravet på grafisk återgivning i varumärkesrätten - En jämförelse mellan det rättsliga och det företagsekonomiska varumärkesbegreppet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Victoria Waldau; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Företagsekonomi; Okonventionella varumärken; Särskiljningsförmåga; Grafisk återgivning; Varumärkesrätt; Affärsjuridik; Handelrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Idag har företagens varumärken gått från enbart det traditionella i form av en figur eller ett ord, antingen separat eller i kombination, till varumärkesportföljer som även inkluderar icke-visuella varumärken, vilka benämns inom varumärkesrätten som okonventionella varumärken. Till okonventionella varumärken hör bland annat ljudmärken, doftmärken, färgmärken, formmärken och även hologram. LÄS MER

  3. 3. Sverige - Naturens mecka eller blondinernas hemland? : En studie om VisitSwedens förmedlade bild av Sverige och hur bilden uppfattas av internationella turister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alexander Barwén; Valle Holmlund; [2015]
    Nyckelord :Bildanalys; diskursanalys; image; nationell branding; turism; VisitSweden;

    Sammanfattning : I dagens turismbransch ökar konkurrensen ständigt mellan olika besöksmål vilket har lett till att länder måste finna nya sätt att differentiera sig på. I Sveriges fall är det den statliga organisationen VisitSweden som har det yttersta ansvaret för att skapa ett konkurrenskraftigt land. LÄS MER

  4. 4. Varför spårväg?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Simon Öhlin; [2012]
    Nyckelord :Spårvagn; City Branding; Spårfaktor; Spårvagnsfaktor;

    Sammanfattning : I Skåne pågår i dagsläget planeringsarbetet för spårvagn i de tre största städerna; Malmö, Lund och Helsingborg. Hur kommer det sig att samtliga Skånes tre största städer med så pass olika förutsättningar och storlek planerar för spårväg samtidigt? Är det ett resultat av ett ökat resande eller finns det andra, mer visionära faktorer som styr? Arbetet syftar till att undersöka och jämföra tre städers val av spårväg utifrån de undersökta städernas visioner och morfologiska förutsättningar. LÄS MER

  5. 5. BRANDSCAPE – några marknadsföringsstrategier för offentliga rum i Malmö och Manchester

    Master-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Stina Klyft; [2012]
    Nyckelord :brandscape; branding; city marketing; urban politics; Malmö; Manchester; Sagolekplatsen; Exchange Square;

    Sammanfattning : Stora förändringar har skett i vårt samhälle där globaliseringsprocesser har fört samman nationer och dess ekonomier. Marknadsplatser har smälts samman till en global marknadsplats och skapat ett beroendeförhållande mellan världens nationer. LÄS MER