Sökning: "nicklas andersson"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden nicklas andersson.
1. Samtala eller bara tala? : – en analys av ett kommersiellt läromedel för engelskundervisning i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The availability of teaching materials for grades 4–6 is today extensive and is characterized by many different actors who strive to sell their teaching materials. The current teaching materials used in different schools and in different classes affect both students' learning and the teachers' professional practice. LÄS MER
2. Att förmedla det avlägsna : En studie om lärares och elevers syn på historieförmedlande film
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Tillgången och användandet av filmer på elevers fritid och i skolan ökar. Under lång tid har påkostade hollywoodfilmatiseringar av historiska händelser hänfört tittare och på senare år har även undervisningsfilmer blivit alltmer påkostade och tilltalande. LÄS MER
3. There is such a thing as a free lunch, but it will cost you: a study on costly arbitrage and the index effect
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This thesis examines how stock returns around inclusions into and exclusions from the Swedish OMX Stockholm Benchmark and OMX Stockholm 30 indices are affected by arbitrage risk and transaction costs. We observe that during the 30 trading days preceding the announcement of a stock's inclusion in either index, stocks with high arbitrage risk and high transaction costs experience high positive abnormal returns, and vice versa. LÄS MER
4. "Varför får man bara ta beigt papper?" : Barns aktörskap i ateljén
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Vår studie syftar till att undersöka om barn har möjlighet till eget aktörskap i förskolans ateljé. I vår studie utgår vi från ett barndomssociologiskt perspektiv. Vi betraktar barn som aktiva aktörer då de, utifrån egen förmåga, kan handla och reflektera. LÄS MER
5. Vem behöver kunna hantera hammare och spik när det finns rotavdrag? : En systematisk litteraturstudie rörande den Svenska skolslöjdsdebatten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : När Ann- Charlotte Marteus skrev en insändare ställde hon frågan: Hur många smörknivar tål Sverige? För att utreda vår framtida professions ställning ville vi därför undersöka vad skolslöjden har för egentlig nytta för individen. Vi ville även utreda ämnets ställning över tid för att sätta dagsläget i perspektiv. LÄS MER