Sökning: "nya medieformer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden nya medieformer.
1. Konkret, abstrakt, glitch
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Detta kandidatarbete har som syfte att belysa rollen som glitch kan spela i skapande. Jag ställer mig frågan vad som händer när vi för in ett medvetet brott i en kreativ handling, hur vi behandlar det vi uppfattar som fel eller misstag, och vad som kan hända när vi utforskar det som blivit förkastat som trasigt och obsolet. LÄS MER
2. Det vidgade textbegreppet i teori och praktik
M1-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka hur användningen av det vidgade textbegreppet ser ut i praktiken hos några aktiva lärare som arbetat i skolan cirka 20 år. Jag fann det vara av intresse att undersöka hur mer erfarna lärare hanterat de nya medierna i sin pedagogiska verksamhet. LÄS MER
3. Lokala nyheter: trist, tråkigt och alldeles, alldeles underbart : En kvalitativ studie om lokala nyhetsmedier och unga i ett digitalt medielandskap
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Huvudresultat: Resultatet visar att det huvudsakliga skälet för informanterna att ta del av nyheter är för att få direkta upplysningar om omvärlden samt att stilla nyfikenhet och allmänt intresse. Det visar sig också att nätet är den främsta kanalen för att ta del av nyheter. LÄS MER
4. Nya medier möter gamla radion : Publikmedverkan i public service-radion nu och då
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur publikmedverkan förändrats i public service-radion i och med digitaliseringen. Publikmedverkan ska undersökas ur flera aspekter men med ett särskilt fokus på nya medieformer. LÄS MER
5. Något gammalt blir något nytt : En studie kring Aftonbladets och Expressens TV satsningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Mediernas marknader konvergerar och det finns alltfler medieformer att ta del av samma innehåll på, så utbudet på mediemarknaden förändras. Konkurrensen hårdnar, vilket leder till att medieföretag och deras ägande mediekonglomerat går samman, samt sprider sig horisontellt på flera arenor. LÄS MER