Sökning: "offentlig sektor som kund"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden offentlig sektor som kund.

  1. 1. Kunder, användare och medborgare: En undersökning av deltagarkonfigurationer i offentlig sektor. : En undersökning av deltagarkonfigurationer i svensk offentlig sektor.

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Vestergren Linus; [2023]
    Nyckelord :Public participation; participant configurations; digitization; Offentligt deltagande; deltagarkonfigurationer; digitalisering;

    Sammanfattning : A reform to a digitized public sector is underway. The purpose of this is to offer a simpler, more open, and more efficient service to all citizens. To create solutions that meet all the needs of citizens, public participation should be included in the development process. LÄS MER

  2. 2. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  3. 3. Samverkan mellan agilt tvärfunktionellt teamarbete och höga säkerhets- och kvalitetskrav hanterat av en sekventiellt arbetande grupp : En fallstudie hos polisens IT-avdelning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Hanna Skarp; [2022]
    Nyckelord :process management; process mapping; internal customers; customer satisfaction; ITIL; agile methods; business development; streamlining; total quality management; lean; processledning; processkartläggning; interna kunder; kundnöjdhet; ITIL; agila metoder; offentlig sektor; verksamhetsutveckling; effektivisering; flöde; leveransservice; hörnstensmodellen; lean;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen i samhället beskrivs ofta som den största förklaringen till agila principers snabba framväxt bland IT-organisationer under de senare åren. Agila arbetsmetoder går ofta ut på att arbetet planeras i kortare iterationer där leverantören kontinuerligt stämmer av kundkraven mellan sprintarna. LÄS MER

  4. 4. Chefsrekrytering i offentlig respektive privat sektor : En kvalitativ studie om sociala nätverks betydelse i en chefsrekryterings-process

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Marina Bulatovic Ivkovic; [2022]
    Nyckelord :chefsrekryterings-process; sociala nätverk; socialt kapital; kompetensbaserad personalstrategi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka huruvida sociala nätverk har betydelse i en chefsrekryterings-process såväl i offentlig som privat sektor. Författaren i studien ville närmare undersöka vilka metoder som HR tillämpar i en chefsrekryteringsprocess för att skapa en förståelse kring det sociala nätverkets betydelse. LÄS MER

  5. 5. Kvalitetsarbete i vården : Skillnaden i kvalitetsarbetet inom offentlig och privat verksamhet – sektor vård och omsorg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Andersson; Wilma Olsson; [2022]
    Nyckelord :Learning organizations; quality learning organizations; quality in healthcare; kaizen; kaizen in healthcare; new public management and private care in Sweden; Learning organizations; quality learning organizations; quality in healthcare; kaizen; kaizen in healthcare; new public management och privat vård i Sverige;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sveriges vård och omsorg har sviktat de senaste åren vilket har gjort att frågan om vilken vårdleverantör en kund ska välja uppmärksammats. Det finns olika faktorer som har en inverkan på kundens val, bland annat förtroende och kvaliteten för tjänsten. Där kommer valet mellan offentlig och privat vård in. LÄS MER