Sökning: "ojala"

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser innehållade ordet ojala.

  1. 11. Private Entrepreneur Personal Branding : Brand Creation and Customer Brand Engagement

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Aleksi Ojala; Edward Taifa Defuro; [2020]
    Nyckelord :Private Branding; Customer Engagement; Brand Engagement; Entrepreneur Branding; Private Entrepreneurs;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how self-employed entrepreneurs create and manage their brands and how the entrepreneurs engage customers to their brands in online and offline contexts. Furthermore, the viewpoints of entrepreneurs towards branding will be explored To answer the research question, a qualitative, multiple case study was conducted. LÄS MER

  2. 12. Lär dig mer och sökningarna blir fler : En studie om den finansiella kunskapens påverkan vid finansiell informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tom Cevey; Emma Ojala Burman; [2020]
    Nyckelord :Financial information searching; subjective financial knowledge; financial purchasing behavior; Finansiell informationssökning; Subjektiv finansiell kunskap; Finansiellt köpbeteende;

    Sammanfattning : Köpprocessen vid köp av finansiella produkter skiljer sig mot andra typer av köp då det är mer komplext och kan kräva ett större engagemang från konsumenten. Tidigare studier visar att finansiell kunskap har en påverkan på involveringen vid finansiell informationssökning då konsumenter med låg kunskap tenderar att lämna över ansvaret till någon annan. LÄS MER

  3. 13. Welcome to the Jungle - A multiple extensive case study on the ‘Green Grey Zone’ of sustainability labelling

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Pauline Ojala; Lea Walbrodt; [2019-07-03]
    Nyckelord :Green Grey Zone; sustainability labelling; brand positioning; fast fashion; slow fashion; market segment; competitive environment; financial space;

    Sammanfattning : This article focuses on the ‘Green Grey Zone’ phenomenon in the Swedish fashion industry; In particular the influence of brand positioning within the competitive environment of the fast and slow fashion market segments. We study the plurality and heterogeneity of communication strategies through sustainability labelling and thus contribute to the understanding of consumer confusion regarding the many environmental claims. LÄS MER

  4. 14. "Can’t anyone just do it for me?!" : A qualitative study of 10 women’s views on investments and robo-advisory

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Tom Cevey; Emma Ojala Burman; [2019]
    Nyckelord :Robo-advisor; financial literacy; investment; technology adoption;

    Sammanfattning : Robo-advisory is a new service in the financial market and is designed to support financial decisions. Previous researches show that attitudes toward robo-advisory are an important aspect of their acceptance, and therefore this study is designed to investigate how the attitudes to robo-advisory is affected by five chosen factors. LÄS MER

  5. 15. Skönlitteratur i skolan - ur ett värdegrundsperspektiv : En intervjustudie med F - 3 lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Matilda Hansson; Carola Ojala; [2019]
    Nyckelord :critical literacy; litteraturundervisning; sociokulturellt perspektiv; skön-litteratur; värdegrundsperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka och beskriva hur tre F-3-lärare använder skönlitteratur i ämnet svenska och om och hur det kopplas till läroplanens texter om värdegrund. Som metod har vi använt oss av kvalitativ forskning med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER