Sökning: "ompositionering"

Visar resultat 6 - 10 av 34 uppsatser innehållade ordet ompositionering.

  1. 6. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  2. 7. Tantstämpeln - En studie av strategier för ompositionering av varumärken inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lina Jacobsen; [2018]
    Nyckelord :Grafisk design; Image; Lindex; Ompositionering; Tantstämpel; Varumärke; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur varumärken inom modebranschen kan bli kvitt ”tantstämpeln” och liknande negativa varumärkesassociationer. För att kunna göra det undersöks först relationen mellan ett varumärkes identitet och image, samt olika strategier för ompositionering. LÄS MER

  3. 8. Högpristjänster mot lägre marknadssegment : En kvalitativ studie av SaaS-företag och dess ompositionering mot lägre marknadssegment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Simon Stenström; Victor Pege; [2018]
    Nyckelord :Marknadssegmentering; high-end; low-end; B2B; business-to-business; marginalkostnad; SaaS; Software-as-a-Service; lönsamhet; betalningsvilja; tillväxt;

    Sammanfattning : Företag använder marknadssegmentering för att dela in kunder i grupper utefter liknande karaktäristika, som exempelvis betalningsvilja. Företag kan i sinom tid möta en mättad marknad inom dess segment, och behöver då ompositionera strategier mot nya segment för fortsatt kundtillväxt. LÄS MER

  4. 9. Tillbaka till röttnerna : En fallstudie av ett etablerat detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Cederholm; Linn Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Positionering; varumärkesidentitet; ompositionering; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hårdare konkurrens och e-handelns uppkomst har förändrat näringsidkares förutsättningar. Fysiska butiker står än idag för största delen av detaljhandelns försäljning, men e-handeln förutspås öka. För att överleva på en så konkurrenskraftig marknad måste ett varumärke skilja sig från mängden. LÄS MER

  5. 10. Combined Attitude and Orbital MPC for Thruster Based Spacecrafts

    Master-uppsats, KTH/Reglerteknik

    Författare :Joakim Lilja; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A spacecraft needs to simultaneously provide orbital and attitude controlbut these are in general treated as separate systems. Normally the attitudecontrol is conducted via reaction wheels but can in scenarios with high manoeuvrabilitydemands be handed over to pure thruster control. LÄS MER