Sökning: "online climate debate"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden online climate debate.

  1. 1. The Influence of Controversial Protest Actions by Activist Groups on the Online Climate Debate : A Case Study on the Climate Debate on Twitter in Germany Related to the German Activist Group the Last Generation in Comparison to Fridays for Future Germany

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Christina Huebscher; [2023]
    Nyckelord :climate activism; online climate debate; protest actions; controversial protest actions; activist groups; Last Generation; Letzte Generation; Fridays for Future Germany;

    Sammanfattning : In Germany, the Last Generation emerged as a new climate activist group at the end of 2021. The group is considered rather controversial due to their contested protest actions of for instance vandalizing artwork. LÄS MER

  2. 2. En bakdörr till effektiv brottsbekämpning - Straffprocessrättens hindrande av end-to-end-krypterad kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emma Folkesson; [2023]
    Nyckelord :Straffprocessrätt; IT-rätt; Hemliga tvångsmedel; Krypterade kommunikationstjänster; Chat Control; Hemlig dataavläsning; EU-rätt; Kriminalpolitik; Online Safety Bill; Law and Political Science;

    Sammanfattning : A concerning development of organized crime in Sweden has caused debate about the state's ability to uphold law and order effectively. At the same time, increased access to, and use of, encrypted communication services amongst criminals poses a challenge to law enforcement agencies. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar sociala medier gymnasieelevers intresse för politik?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tilde Tokle; [2022]
    Nyckelord :Social media; Politics; Political information; Sociala medier; Politik; Politisk information;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier ökar i samhället, både som källa till information men även för diskussion på olika plattformar. Politiska partier använder därmed sociala medier för kommunikation med potentiella väljare, men även opinionsbildare utan officiella uppdrag har idag möjlighet att sprida åsikter på diverse kanaler. LÄS MER

  4. 4. Consumer participation in environmental brand activism on Instagram: A case study of consumers use of hashtags in relation to Oatly's Swedish campaign Ditch Milk.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Rebecca Arfwedson; [2021]
    Nyckelord :Environmental brand activism; consumer hashtag activism; Instagram; social semiotics; self-branding; networked branding; consumer engagement; Social Sciences;

    Sammanfattning : Environmental brand activism has become a strategy applied by many brands to engage and take a stand in the issue of climate change. The aim is to spur a debate and spark an interest and collective action among the consumers (Sarkar & Kotler, 2018). LÄS MER

  5. 5. Motstånd och gemenskap : En kvalitativ studie om politiskt engagemang på nätet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Evelin Hindrikes; [2021]
    Nyckelord :social groups; political engagement; online community; deviance; sociala grupper; politiskt engagemang; nätgemenskap; avvikande;

    Sammanfattning : This study examines two Facebook groups with the explicit purpose of creating a resistance against the nationalist and right-wing political party the Sweden Democrats. Through qualitative interviews with administrators of these groups, three main themes have been identified and analyzed: the motivation behind the resistance, the role these groups play for their members and the path to an active political engagement online. LÄS MER