Sökning: "oral proficiency"

Visar resultat 6 - 10 av 65 uppsatser innehållade orden oral proficiency.

  1. 6. Oral Participation in L2 Learners’ English Classroom : What Motivates or Discourages Pupils to Participate Orally During Class?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Elin Ekvall; Seif Ranya; [2022]
    Nyckelord :Motivation; participation; oral participation; oral proficiency; language; development.;

    Sammanfattning : In this study, the oral participation in L2-learners' English classroom was analysed in order to investigate what specific factors motivate och discourage pupils in EFL classroom to particpate orally. Additionally, this paper identifies the motivational factors of pupils and discusses how they affect their oral participation during English lessons. LÄS MER

  2. 7. ”Många elever tycker det är väldigt jobbigt även om de inte är talrädda” En intervjustudie om lärares perspektiv på gymnasieelevers talrädsla samt på muntlig framställning i förhållande till demokratiuppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Elin Jaconelli; [2022]
    Nyckelord :språk; demokrati; muntlig framställning; talrädsla; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Ur ett demokratiskt perspektiv är muntlig framställning viktigt eftersom förmågan att göra sin röst hörd är såväl en rättighet som en skyldighet i ett demokratiskt samhälle. Dessutom är muntlig framställning ett krav för att elever i gymnasiet ska bli godkända i svenska. LÄS MER

  3. 8. Tysta i klassrummet : En kvalitativ studie om talrädda elevers uppfattningar gällande möjligheter till måluppfyllelse när det gäller muntliga framställningar i ämnet svenska på gymnasiet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jennifer Ängerfors; [2022]
    Nyckelord :Tystnad; Talrädsla; Muntliga framställningar; Måluppfyllelse; Klassrumsklimat; Gymnasieskolan; Stöttning; Svenska; Kvalitativ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett elevperspektiv fördjupa kunskaperna kring talrädda elevers uppfattningar angående deras möjligheter till att uppfylla de mål som finns gällande muntliga framställningar i ämnet svenska på gymnasiet. För att uppfylla studiens syfte valdes en kvalitativ ansats, och semistrukturerade intervjuer genomfördes tillsammans med tio informanter. LÄS MER

  4. 9. Social passivity in English classrooms : A qualitative study on how upper-secondary English teachers in Sweden work to help socially passive students

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jennifer Ängerfors; [2022]
    Nyckelord :Social passivity; English as a second language; Second language learning; Unwillingness to communicate; Qualitative; Upper-secondary school; Sweden;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to increase our knowledge of how upper-secondary English teachers in Sweden work to ensure that students who are socially passive reach the learning objectives regarding oral proficiency in the English subject. The study explores how six English teachers interpret the underlying factors causing students to be passive in English class, and what they do about this. LÄS MER

  5. 10. WTC in English Among Swedish EFL Learners in the Upper Secondary School

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ellinor Hermansson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Willingness to communicate (WTC) is a well-known concept within the field of educational research and has been used to investigate what factors make language learners more or less likely to engage in oral communication. This is a topic of great importance considering the positive correlation between output and proficiency. LÄS MER