Sökning: "peer respons"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden peer respons.

  1. 1. Vad får socialsekreteraren att stanna kvar? : Arbetsmiljöfaktorer som leder till personalretention inom myndigheten barn och unga

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan

    Författare :Tomas Johansson; Rickard Nord; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: What makes the social worker remain? - Work environmental factors leading to retention of personnel within the authority of children and youth Authors: Tomas Johansson & Rickard Nord Supervisor: Karl Hedman The purpose of this study is to examine the health factors that experienced social workers value in their workplaces. This is to create a clearer picture of what it is that creates a good working environment and a healthy workplace. LÄS MER

  2. 2. Kamratrespons som skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Simon Wendt; Viktor Jonasson; [2022]
    Nyckelord :feedback; student learning; student writing development; upper secondary school; writing development;

    Sammanfattning : Respons från såväl lärare till elev som från elev till elev kan vara en möjlighet att utveckla elevers skrivande men kan även begränsa elevers skrivande om den inte ges på ett konstruktivt sätt. Vi fann det intressant för vår kommande yrkesroll att ta reda på vad det finns för möjligheter och fallgropar vid kamratrespons. LÄS MER

  3. 3. Kamratrespons i svenskundervisningen : En litteraturstudie om hur kamratrespons kan hjälpa elever i årskurs 4–6 när de skriver texter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sara Nielsen; Josefin Widenberg; [2022]
    Nyckelord :kamratrespons; respons; feedback; bearbetning;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie lyfter fram varför lärare i årskurs 4–6 ska använda sig av kamratrespons i undervisningen. Att elever kan ge och ta emot respons står med i läroplanen och är något elever ska få kunskaper om. LÄS MER

  4. 4. Kan tilläggsbehandling med melatonin förbättra prognosen för patienter med COVID-19? : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Emma Djerf; [2022]
    Nyckelord :COVID-19; Sars-CoV-2; coronavirus; melatonin; tilläggsbehandling;

    Sammanfattning : Introduktion. Coronavirus disease 19 (COVID-19) är en virussjukdom som orsakar mild till allvarlig respiratorisk sjukdom, med symtom som andnöd, feber, hosta och trötthet. Risken att bli allvarligt sjuk är hög, med risk för komplikationer som sepsis, tromboembolismer och lungpåverkan. LÄS MER

  5. 5. Svordomar i skolan : En undersökning av kamratrespons på attityder till svordomsanvändning hos högstadieelever

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Johanna Sandén; [2022]
    Nyckelord :Formativ bedömning; högstadieelever; kamratrespons; sociokulturellt perspektiv; svordomar;

    Sammanfattning : Kamratrespons som arbetsform är en del av den formativa bedömningen och har stor potential i elevers lärande och utveckling. Syftet med denna studie var att fördjupa bilden av hur anonymiserad kamratrespons kan bidra till elevers kunskapsutveckling i ett område som rör svordomar. LÄS MER