Sökning: "peer to peer ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden peer to peer ekonomi.

  1. 1. Delad glädje är dubbel glädje : Bör ägandeskap och integritet ses som en möjlighet eller barriär till ökad användning av peer to peer tjänster?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet

    Författare :Malin Andersson; Julia Blom; [2023]
    Nyckelord :Delningsekonomi; sharing economy; peer to peer ekonomi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. LITIUM-JON-BATTERIERS EKONOMISKA LÖNSAMHET I SOLCELLSSYSTEM : En studie om lagringsmöjligheter med en utförlig analys av batterisystem, samt en fallstudie om återbetalningstiden för litium-jon-batteriers olika kapaciteter för en bondgård.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elliot Nordin Persson; Jacob Alteby; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sweden and the rest of the world are facing challenges caused by a larger share of renewable energy. The energy production is not in sync with humanity’s energy demand throughout hours and even seasons, while also not being able to control the production since it is weather based. This causes a request to shift the energy to a different time. LÄS MER

  3. 3. Dissipating the Digital Fog Around Leadership Styles : A qualitative study of how the characteristics of leadership styles have changed due to digitalisation.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Peer Spille; Octavian Moise; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; Leadership Characteristics; Digital Leadership; Digital Fog; Leadership Styles;

    Sammanfattning : Research question: How has digitalisation impacted the characteristics of leadership styles? Purpose: The purpose of this study is to obtain a deeper understanding of how digitalisation impacts leadership style characteristics. The theoretical goals are to better define digital leadership and investigate how the characteristics of the autocratic, democratic, transformational, laissez-faire leadership styles have changed due to digitalisation. LÄS MER

  4. 4. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  5. 5. ”Samverkan är liksom A och O för att lära oss av varandra” : En kvalitativ studie om arbetsplatslärande med utgångspunkt i chefers beskrivningar

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Malin Magnusson; [2022]
    Nyckelord :workplace learning; organisation; executive; arbetsplatslärande; organisering; chef;

    Sammanfattning : Lärande förknippas oftast med barn och skolmiljö men lärande kan behövas livet ut för att kunna utveckla kompetens även i arbetslivet. Den här uppsatsen handlar om lärande på arbetet, det vill säga arbetsplatslärande. Arbetsplatslärande innefattar det lärande som är relaterat till arbete och/eller arbetsplatsen. LÄS MER