Sökning: "persuasion"

Visar resultat 11 - 15 av 241 uppsatser innehållade ordet persuasion.

  1. 11. Cromwell on the Moon; Or, Printing, Popularity, Persuasion : An Account of Text Reuse Patterns and Eighteenth-Century Utopian Thinking

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Kira Sophie Hinderks; [2023]
    Nyckelord :Utopias; Text Reuse; Intellectual History; Eighteenth Century; ECCO; Print Culture;

    Sammanfattning : This thesis approaches eighteenth-century utopian thinking from a new methodological angle, namely by utilising the Reception Reader, an open-access text reuse detection tool, to study a sub-corpus of 39 utopian works available in ECCO (Eighteenth Century Collections Online), the largest collection of digitised eighteenth-century texts printed in the British and Irish Isles. As the first study of text reuse in utopian thinking, this thesis shows that text reuse detection is a viable method for gaining new insights into eighteenth-century utopian thinking. LÄS MER

  2. 12. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 13. Improving Discoverability of New Functionality : Evaluating User Onboarding Elements and Embedded User Assistance for Highlighting New Features in a PACS

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Rebecca Eriksson; [2023]
    Nyckelord :User Onboarding; Embedded User Assistance; User Experience; User Interface; Design; New Functionality;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore if users of a Picture Archiving and Communication System (PACS) could benefit from User Onboarding elements and Embedded User Assistance (EUA) to discover and learn about new functionality within the system. Five sub-questions, related to perceived intrusiveness, intuitiveness, helpfulness and persuasion, as well as the need to guide users to nested functionality, were explored as well to help answer the research question. LÄS MER

  4. 14. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  5. 15. When Dragon meets Nāga, the study of strategic narratives of China’s Buddhist Diplomacy in Thailand after the implementation of the Belt and Road Initiative

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudier

    Författare :Chinnapong Chullanandana; [2023]
    Nyckelord :Sino-Thai relations; soft power; public diplomacy; Belt and Road Initiative; Southern Buddhism; Strategic narratives; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigates the strategic use of narratives in Chinese Buddhist public diplomacy to support the Belt and Road Initiative (BRI) in Thailand. This study examines the different levels of narrative formation, including system, identity, and issue narratives, to provide a comprehensive understanding of the mechanisms that drive communication, persuasion, and influence in international affairs. LÄS MER