Sökning: "persuasion"
Visar resultat 11 - 15 av 241 uppsatser innehållade ordet persuasion.
11. Cromwell on the Moon; Or, Printing, Popularity, Persuasion : An Account of Text Reuse Patterns and Eighteenth-Century Utopian Thinking
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This thesis approaches eighteenth-century utopian thinking from a new methodological angle, namely by utilising the Reception Reader, an open-access text reuse detection tool, to study a sub-corpus of 39 utopian works available in ECCO (Eighteenth Century Collections Online), the largest collection of digitised eighteenth-century texts printed in the British and Irish Isles. As the first study of text reuse in utopian thinking, this thesis shows that text reuse detection is a viable method for gaining new insights into eighteenth-century utopian thinking. LÄS MER
12. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
13. Improving Discoverability of New Functionality : Evaluating User Onboarding Elements and Embedded User Assistance for Highlighting New Features in a PACS
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The aim of this study was to explore if users of a Picture Archiving and Communication System (PACS) could benefit from User Onboarding elements and Embedded User Assistance (EUA) to discover and learn about new functionality within the system. Five sub-questions, related to perceived intrusiveness, intuitiveness, helpfulness and persuasion, as well as the need to guide users to nested functionality, were explored as well to help answer the research question. LÄS MER
14. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
15. When Dragon meets Nāga, the study of strategic narratives of China’s Buddhist Diplomacy in Thailand after the implementation of the Belt and Road Initiative
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : This thesis investigates the strategic use of narratives in Chinese Buddhist public diplomacy to support the Belt and Road Initiative (BRI) in Thailand. This study examines the different levels of narrative formation, including system, identity, and issue narratives, to provide a comprehensive understanding of the mechanisms that drive communication, persuasion, and influence in international affairs. LÄS MER