Sökning: "planering av kompetensutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden planering av kompetensutveckling.

  1. 1. Revisorers upplevelser av tidsstyrningens påverkan på arbetstillfredsställelsen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elias Abo-Hareb; Daniel Ahmad; [2023]
    Nyckelord :Time management; job satisfaction; audit; audit associate; senior auditor; time budget; self-determination theory.; Tidsstyrning; arbetstillfredsställelse; revision; revisorsassistent; senior revisor; tidsbudget; självbestämmandeteori.;

    Sammanfattning : Revisorer anses som revisionsbolagens viktigaste resurs och många revisorer har valt att lämna revisionsbranschen. En av de grundläggande faktorerna till revisorernas beslut att lämna revisionsbyråerna är minskad arbetstillfredsställelse. LÄS MER

  2. 2. Möjligheter och hinder för omhändertagande av patienter med förmaksflimmer i primärvården. Distriktssköterskans och sjuksköterskans perspektiv. En intervjustudie.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Medicinska fakulteten

    Författare :My Lundgren; Thanh Huong Persson; Louise Norrthon Persson; [2023]
    Nyckelord :Förmaksflimmer; Primärvård; Primärvårdssjuksköterska; Omvårdnad; Personcentrerad omvårdnad; Prevention; Livsstilsfaktorer.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förmaksflimmer (FF) är idag den vanligast förekommande arytmin och förknippas med förhöjd morbiditet och mortalitet. Det finns idag effektiv medicinsk behandling, men även livsstilsfaktorer, psykosocialt omhändertagande samt patientens följsamhet till behandlingen har stor betydelse för sjukdomsutvecklingen. LÄS MER

  3. 3. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER

  4. 4. Project manager`s competence needs - New trends in construction project management

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Khatoun Antar; Shahed Karnoub; [2023]
    Nyckelord :ByggprojektledningProjektledareKompetensPeojektledarens kompetensbehovkompetensutvecklingKunskapsutvecklingNya trender inom projektledningenErfarenhetslärandeErfarenhetsåterföring;

    Sammanfattning : Projektledarens kompetens spelar en väsentlig roll i framgången av projekt. De olika roller som är avsedda till projektledare kräver att projektledare kontinuerligt försöker förbättra och utveckla sina kompetenser. LÄS MER

  5. 5. "LÄTT ATT DRA ELEVERNA ÖVERSAMMA KAM” : En kvalitativ studie om vad elevinflytandet och lärarens genusmedvetenhet betyder för NO-undervisningen i årkurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Pia Möller; [2023]
    Nyckelord :lärande; tjej; kille; naturvetenskap; elevinflytande; genusmedvetenhet; normkritisk;

    Sammanfattning : Lärarens arbetssätt i undervisningen gällande flickor och pojkar har förändrats över tid. Om läraren bedriver en genusmedveten NO-undervisning och samtidigt inkludera elevernas intresse, erfarenheter, värderingar och behov, skapas ett intresse för NO, enligt forskning. LÄS MER