Sökning: "platform doors"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden platform doors.

  1. 1. TILLGÄNGLIGHET I KULTURHISTORISKA BYGGNADER : En fallstudie om Hospitalsgatan, Långgatan och Kyrkogatan med fokus på kulturvärdet, säkerhetsrisker och tekniska åtgärder för ramp, hiss och dörr i Strängnäs kommun

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lara Al-Dabbagh; Miriam Noel; Fadi Matti; [2023]
    Nyckelord :Cultural values; cultural historical buildings; accessibility; ramp; elevator; doors; social aspect; aesthetics aspect; history aspect; safety risk; Kulturvärde; kulturhistoriska byggnader; tillgänglighet; ramp; hiss; dörr; sociala aspekter; estetiska aspekter; historiska aspekter; säkerhetsrisker;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to assess the three cultural historical buildings located in the municipality of Strängnäs, that doesn’t meet the accessibility requirements currently.  Therefore, the aim is to suggest solutions for each three buildings that could be useful to different authorities in the future. LÄS MER

  2. 2. Är pendeltågens stopp för långa : - En studie av Stockholms pendeltågs uppehållstider .

    Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :JONAS KENNERÖ; [2023]
    Nyckelord :: dwell time; commuter trains; Stockholm Odenplan; Årstaberg; platform doors; train conductor; delays; short trains; rush hour; behavior of travelers; observational study; linear regression.;

    Sammanfattning : An important aspect during the planning of commuter trains is how long they will be waiting at the platform. All travelers must be able to board and get off the train in time while the process cannot take too long. LÄS MER

  3. 3. Plattformsdörrar för plattformselement : En utredning av möjligheterna i Stockholms tunnelbana.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Yaro; [2022]
    Nyckelord :Platform elements; platform screen doors; dimensioning; Stockholm Subway; construction; reinforcement; fracture; Plattformselement; plattformsdörrar; dimensionering; Stockholms tunnelbana; konstruktion; förstärkning; brott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate and analyze whether the current platform elements can handle the additional loads from the introduction of platform screen doors at various subway stations. The specific stations involved in the study were Norsborg, Alby, Fridhemsplan, Globen and Alvik. LÄS MER

  4. 4. A BRT Corridor Through Stockholm’s Inner-city : Assessing the Operational Impacts of a BRT Corridor Along Bus Line 4 Using Microscopic Simulation

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :FRANCISCO CARON MALUCELLI; [2020]
    Nyckelord :BRT; Bus Rapid Transit; microscopic simulation; Vissim; trunk buses; Line 4;

    Sammanfattning : Bus Rapid Transit (BRT) corridors and systems have emerged in the past three decades as affordablesolutions of medium capacity public transport services to highly urbanized areas, especially in LatinAmerica and Asia. In Stockholm, trunk bus lines have gained priority over mixed traffic over the yearsthrough exclusive bus lanes, signal priority, and reliability control, for example, but no complete BRTsolution has been implemented yet. LÄS MER

  5. 5. Passenger Influence on Dwell Time : A Case Study on the Light Rail Transit Line Tvärbanan in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Felix Mir; Fredrik Rahm; [2020]
    Nyckelord :Dwell Time; Boarding; Alighting; Platform; Light Rail Transit; Public Transportation; Passenger Behavior; Train; Stockholm; Sweden; Uppehållstid; Påstigning; Avstigning; Plattform; Light Rail Transit; Kollektivtrafik; Passagerarbeteenden; Tåg; Stockholm; Sverige;

    Sammanfattning : This thesis conducts research on the light rail transit (LRT)-line Tvärbanan in Stockholm regarding punctuality of dwell time (DT), focusing on the influence passengers have on the mean and the variance of DT. The eight major stops during rush-hours are analyzed through a combination of quantitative and qualitative analysis. LÄS MER