Sökning: "platsmarknadsföring kulturgeografi"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden platsmarknadsföring kulturgeografi.

  1. 1. Kulturens roll i stadsutveckling - en fallstudie av Hyllies framväxt med kulturella medel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Nathalie Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Kultur; kreativ stad; platsmarknadsföring; Malmö; Hyllie; Social Sciences;

    Sammanfattning : Culture and creativity are two urban development key words that have been increasingly applied as urban policies in most of the western world. Two decades after these strategies started to become widely applied we are now facing the long-term effects. LÄS MER

  2. 2. Platsmarknadsföring i Malmö - En studie över Malmö stads arbete för en inkluderande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Sebastian Johansson; [2017]
    Nyckelord :Place branding; inclusive; identity; destination; participation; Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to investigate how the city of Malmö works towards creating an inclusive place branding. By studying theories regarding place branding, with focus on theories concerning the people living and working in the city, the essay aims to answer how these theories can be connected to and used in Malmö’s work. LÄS MER

  3. 3. Globaliseringens påverkan på platsmarknadsföring och konkurrens mellan städer. : Hur arbetar Umeås aktörer för att marknadsföra staden som en mötesstad inom affärsturism?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Carlos Leon Leon; [2016]
    Nyckelord :Globaliseringens påverkan på plats-marknadsföring;

    Sammanfattning : ABSTRACT   This bachelor thesis aims to study the effects of globalization in places where they end up in a competition with each other to attract conferences and congresses. This may cause issues and problems that could affect the way destinations work with the City Marketing and destination development to make themselves more competitive. LÄS MER

  4. 4. Att forma och sälja en destination : En studie som undersöker och analyserar Höga Kustens arbete med platsvarumärke och platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Emelie Hjelte; [2016]
    Nyckelord :place marketing; destination marketing; place branding; destination branding; place image; High coast;

    Sammanfattning : Today more people choose to travel, both for business and leisure, which have resulted in that tourism gradually are considered to be an important industry for different places. The increased possibility to travel and globalization is the main reason why destinations more often tend to use place branding and place marketing as a strategy to differentiate themselves against their competitors. LÄS MER

  5. 5. Skog, sten och historia - En studie av landskapet i Östra Göinge kommun

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Elisabeth Björner; [2015]
    Nyckelord :landsbygdsutveckling; Skåne; platsmarknadsföring; historia; Östra Göinge kommun; landskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att studera Östra Göinge kommun i nordöstra Skåne genom olika ingångar och perspektiv på dess landskap. Kommunen utmärker sig i Skåne genom att den haft en minskad befolkning under en majoritet av de senaste tjugo åren. LÄS MER