Sökning: "plugga vidare"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden plugga vidare.
6. Distansundervisningens påverkan på studenters studier samt möjligheter till att skapa sociala kontakter. - En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Sammanfattning Utgångspunkten för denna studie har varit att skapa en förståelse för hur studenter har påverkats av Covid-19 och därmed digitala studier. Vidare har vi haft som utgångspunkt att skapa en förståelse för hur den enskilda studentens möjligheter till att skapa sociala kontakter har påverkats under denna tid. LÄS MER
7. Kullen-Folkets hus
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : En välmående och stressfri miljö för utbildning. Mitt projekt tar avstamp från Vårdingeby Folkhögskola, i Järna utanför Södertälje, som gjorde ett starkt intryck på mig. Det är framförallt att det ger en möjlighet för unga människor som inte tex fått fullständiga betyg i gymnasiet att få en nystart och börja plugga vidare. LÄS MER
8. Går det att plugga till Idrott och hälsa? : En kvantitativ studie om elevers kunskap om kunskapskraven samt hur elever anser sig kunna förbereda sig inför Idrott och hälsa.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Utgångspunkten för arbetet är att elever anser att ämnet Idrott och hälsa inte liknar något annat ämne. Vidare anser lärare och elever att bedömningen i Idrott och hälsa är problematisk, eftersom ämnets styrdokument ger stort utrymme för tolkning vid bl.a. bedömning. LÄS MER
9. I skuggan av prispallen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER
10. Aprender para la vida o para la clase : Un estudio del aprendizaje de vocabulario en la clase de español
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka de strategier och hjälpmedel som gymnasielever i spanska använder i sin vokabulärinlärning i och utanför klassrummet, samt vilka strategier de är intresserade att lära sig. Utifrån tre enkäter som användes i projektet STRIMS (Malmberg, P & Bergström, I, 2000:34-37) konstruerades en uppdaterad enkät som 154 elever i 13 olika klasser besvarade. LÄS MER