Sökning: "prépositions"

Visar resultat 6 - 10 av 69 uppsatser innehållade ordet prépositions.

  1. 6. HEMMAPLAN ÄR HÄR : En studie om fritidsledares syn på anledningar till ungdomars användning av multietniskt ungdomsspråk

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Nellie Bäckström; [2021]
    Nyckelord :multi-ethnical; language; teenagers; slang words; multietniskt; ungdomsspråk; ungdomar; slang;

    Sammanfattning : A qualitative study conducted by semi-structured interviews with youth recreation leaders in a city in Västerbotten’s county in Sweden. The aim is to establish a greater knowledge regarding the youth recreation leader’s experiences of Swedish teenagers’ (17-25) reasons of use of multi-ethnical language among the teenagers, specifically with focus on certain categories as calques, slang words, non-inversion and broad generalization of prepositions. LÄS MER

  2. 7. “Budskapet går ofta fram” : En enkätundersökning om gymnasieelevers attityder till språkriktighet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Felicia Öberg; [2021]
    Nyckelord :: Language correctness; attitudes; norms; high school student; pronouns; prepositions; conjunctions and subjunctions.; Språkriktighet; attityder; normer; gymnasieelever; formord.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur viktigt gymnasieelever anser att språkriktighet är i olika kategorier samt deras attityder till enskilda språkriktighetsfrågor. De enskilda språkriktighetsfrågorna är avgränsade till formord och specifikt valet mellan de och dem, han och honom i objektsposition, sina och deras, jämförelseuttryck, före och innan och var och vart samt konstruktioner med dels och eftersom att. LÄS MER

  3. 8. Los errores preposicionales en Spanska 4 en el bachillerato sueco : Un análisis de errores de las preposiciones a, de, en, para y por

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Helena Buchberger; [2021]
    Nyckelord :linguistic transfer; prepositional errors; Swedish; Spanish;

    Sammanfattning : This study analyses prepositional errors in Spanska 4 in the Swedish upper secondary school. The analysis focuses on errors regarding the prepositions a, de, en, para and por, as well as errors in sentences without preposition. The aim of this study is to determine which of these prepositions caused most erroneous answers and why. LÄS MER

  4. 9. Análisis de errores gramaticales en el aula de ELE : Un estudio de la producción escrita y la producción oral en la escuela sueca

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Laura Calvo Fernández; [2021]
    Nyckelord :Error analysis; grammatical category; written production; oral production; Spanish as a foreign language;

    Sammanfattning : The present study aimed to investigate and analyze the most frequent grammatical errors in both oral and written production, what causes the errors as well as the possible correlation that may exist between them by means of a quantitative and qualitative method.The sample selected to perform the investigation is composed of 23 students who study the eighth course in the primary Swedish school. LÄS MER

  5. 10. English Errors in Swedish Upper Secondary School : A study of grammatical errors and errors as a result of transfer, produced by Swedish Upper secondary students

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Catarina Kulborg; [2020]
    Nyckelord :Error analysis; Swedish learners of English; Second Language Acquisition SLA ; Transfer; Language and Gender; English Language Teaching ELT ; Uppsala Learner English Corpus ULEC ;

    Sammanfattning : This is a study that employs error analysis to investigate written production in English, by Swedish upper secondary learners of English, in order to determine which linguistic errors most commonly occur amongst this group, and to compare the results between first-year students and third-year students for a possible indication of which error types continue to occur throughout upper secondary school. The error categories included in this study are grammatical errors and errors as a result of transfer. LÄS MER