Sökning: "practitioners attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden practitioners attitudes.

  1. 1. Musiken, skapandet och den artificiella intelligensen : Musikers föreställningar och uppfattningar om AI-genererad musik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Eli Contassot; [2024]
    Nyckelord :artificial intelligence; music creation; attitudes; narrative;

    Sammanfattning : The aim of this study was to contribute to an increased understanding of how the rapid development in AI technology affects the attitude of musicians and music practitioners towards AI aids in the musical field. The study was designed as a multiple case study in which, firstly, seven musicians were interviewed about the study's areas of interest, secondly, a high school class on a music program was asked through a survey. LÄS MER

  2. 2. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  3. 3. International disputes and nation branding. Investigating Individual Attitudes, Attitude Changes, and Its Implications in the wake of the NATO dispute between Turkey and Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Eriksson; [2023-11-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis investigates the interplay between attitudes and nation branding in the context of the NATO dispute between Sweden and Turkey, along with its subsequent events. The study employs a mixed-method approach, combining a pre-study and content analysis, with a quantitative survey and qualitative interviews that illustrates the nuances of the attitudes measured. LÄS MER

  4. 4. SPEGLA VERKLIGHETEN ELLER DET VACKRA, LYCKLIGA LIVET? En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida Bolin; Lisa Johnsson; Emma Jood; [2023-03-10]
    Nyckelord :Femvertising; Stereotypical advertising; Norm-breaking advertising; Normbrytande reklam; Stereotypisk reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Executive summary The advertising industry is growing more than ever and is thought to be one of the most influential institutions in society by some researchers. What’s even more interesting is the connection between advertising and its tremendous effects on individuals as well as society at whole. LÄS MER

  5. 5. Livsmedelsinspektörens nuvarande och framtida roll för minskat matsvinn : livsmedelsinspektörens perspektiv

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Neda Yadegari; Haura Abas; [2023]
    Nyckelord :matsvinn; matavfall; livsmedelsinspektör; miljö-hälsoskyddsinspektör; lagstiftning; tillsyn;

    Sammanfattning : En tredjedel av all den producerade livsmedel som avses för konsumtion i världen förloras eller slösas bort. Detta kan leda till ett omfattande problem ur ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt perspektiv. LÄS MER