Sökning: "produkten"

Visar resultat 1 - 5 av 2642 uppsatser innehållade ordet produkten.

  1. 1. Investigation of Injury Predictors for Rat Neuro Trauma

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Rosetta Maglio; [2024]
    Nyckelord :Finite element method; Rat brain traumatic brain injury; Rat brain finite element model; Strain; Strain rate; Product of strain and strain rate; Rotational direction; Rotational duration; Injury prediction; Finita elementmetoden; Råtthjärnans finita elementmodell; Belastning; Belastningshastighet; Produkten av belastning och belastningshastighet; Rotationsriktning; Rotationstid; Skadeförutsägelse;

    Sammanfattning : A traumatic brain injury is usually caused by a direct impact to the head and is a common cause of disability and death all around the world. The most effective method to predict brain injury today, is to use a finite element head model. LÄS MER

  2. 2. Verksamheter med illegala inslag och den paradoxala skattskyldigheten : En problematisering av inkomstbeskattningens uppkomst i ljuset av prostitution och legala preparat

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Antigoni Pavlidou; [2024]
    Nyckelord :Skatterätt; Skatt; Brottslighet; Brottslig verksamhet; Verksamheter med illegala inslag; Prostitution; Narkotika; Melanotan; Legalitetsprincipen; Föreskriftskravet; Bestämdhetskravet; Rättssäkerhet;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att analysera huruvida verksamheter med illegala inslag ska inkomstbeskattas och i uppsatsen har försäljningen av sexuell tjänst och det otillåtna preparatet melanotan närmare undersökts. För att kunna svara på uppsatsens frågeställningar krävdes även en redogörelse för möjligheten att inkomstbeskatta brottsliga verksamheter i allmänhet. LÄS MER

  3. 3. Lärares erfarenheter av heldigitala läromedel : Arbetsprocesser i den dynamiska klassrumskontexten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Mariell Viklund; [2024]
    Nyckelord :Digital educational materials; collaborative Digital Textbooks; teacher perspective; teacher decision making process; technology integration; Digitala lärresurser; heldigitala läromedel; lärarperspektiv; lärares beslutsprocess; teknikintegrering;

    Sammanfattning : Fully digital educational materials, collaborative Digital Textbooks (cDTB), are common in the Swedish educational materials market. This study examines, from the teachers' point of view, the advantages and challenges of cDTB, and the decision-making process of teachers regarding the selection of educational materials was analysed. LÄS MER

  4. 4. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  5. 5. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER