Sökning: "profilering marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden profilering marknadsföring.

  1. 16. Röster från Värmland — hur företrädare för landsbygden ser på dess utmaningar

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Filip Börjesson; Niclas Ericson; [2017-09-01]
    Nyckelord :avfolkning; landsbygdsutveckling; new public management; strandskydd;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet är att belysa hur tjänstemän och politiker i Värmland bemöter utmaningar med landsbygdsutveckling och avfolkning av landsbygden. Vi ställer frågan: Vilken bild förmedlar tjänstemän och politiker om Värmlands landsbygdsutveckling och dess avfolkning? Metod och material: Studien är kvalitativ och har genomförts med sex enskilda intervjuer, två fokusgruppsintervjuer samt tre mailintervjuer baserade på en subjektiv urvalsprocess. LÄS MER

  2. 17. Konkurrensens påverkan på skolverksamheten ur elevernas perspektiv : En studie i Linköpings kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Andreas Wåhlén; [2016]
    Nyckelord :Konkurrens; Skolsamverkan; Elevernas perspektiv; Kommunalskola; Friståendeskola; Marknadsföring; Profilering; Fria skolvalet; Påverkan;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på hur eleverna påverkas av konkurrensen som uppstår mellan kommunala och fristående gymnasieskolor. Studien syftar således till att ta reda på hur eleverna upplever sig ha påverkats av att konkurrensen mellan gymnasieskolorna har uppstått och om eleverna märker av denna konkurrens även efter att de har antagits till sin utbildning. LÄS MER

  3. 18. När information möter reklam. En innehållsanalys av gymnasieskolors hemsidor.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jan-Erik Lind; [2015-12-09]
    Nyckelord :Marknadsföring; gymnasieval; konkurrens; reklam;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att visa på hur marknadsföringen ser ut på olika skolor i Göteborgsregionen, och belysa skillnaderna inom denna marknadsföring. Huvudpoängen är att få ett jämförandeperspektiv på hur olika skolor marknadsför sig själva, och skolorna är utvalda efter kriterier om programutbud, geografisk placering och huvudmannaskap. LÄS MER

  4. 19. Företagande inom trädgårdsdesign : viktiga komponenter för att lyckas

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Daniel Lindsö; Sofia Hallin; [2014]
    Nyckelord :komponenter; företag; företagande; affärsplan; trädgårdsdesign; tjänster; intervjuer;

    Sammanfattning : Utbildningen Trädgårdsingenjör med designinriktning innefattar kurser som företagsekonomi och marknadsföring vilket kan uppmuntra studenter till att starta eget företag. Att bli egenföretagare kanske är rätt väg att gå men vi frågar oss om utbildningen ger tillräckligt med kompetens för att våga ta det steget. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföring av gymnasieskolor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Carlén; Sally Carlsson Cloodt; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; gymnasieskolor; hemsidor; information; profilering; nyliberalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföring av gymnasieskolor – En analys av två gymnasieskolor ur ett textanalytiskt- och producentperspektiv Författare: Johan Carlén och Sally Cloodt, Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Innehåll: Som studenter i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap har i vår b-uppsats valt att studera två gymnasieskolor i Lund, en fristående och en kommunal, och undersökt hur de arbetar med marknadsföring och kommunikation på deras hemsidor. LÄS MER