Sökning: "profilering marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser innehållade orden profilering marknadsföring.

  1. 6. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Håkansson; Karin Victorin; [2021]
    Nyckelord :företagsekonomi; strategi; marknadsföring; varumärkesprofilering; lyxvarumärken; retail; digital;

    Sammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER

  2. 7. "Jag försöker ju också sticka ut i den här massan" : En kvalitativ studie om journalistisk profilering och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Linn Koch-Emmery; Martina Karpmyr; [2020]
    Nyckelord :profilering; varumärkesbyggande; journalistik; sociala medier; yrkesideal;

    Sammanfattning : Färre fasta anställningar har fått journalister att söka alternativa vägar och metoder för att överleva. Journalistyrket tangerar idag yrken som marknadsföring och affärskommunikation och på arbetsmarknaden premieras nya egenskaper som allt oftare går att kopplas till entreprenörskap. LÄS MER

  3. 8. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ylva Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :influencer; landsbygden; personliga varumärken; relationsbyggnad; storytelling;

    Sammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER

  4. 9. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :glass; marknadsföring; segmentering; målmarknadsföring; targeting; positionering; profilering; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER

  5. 10. Det nya idrottsgymnasiet? : E-sport och dess väg in i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Gustaf Granlund Dyrvik; Anton Kemi; [2019]
    Nyckelord :E-sport; utveckling; studie- och yrkesvägledare; studie- och yrkesvägledning; skola.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om e-sportens väg in i den svenska skolan och hur den har implementerats som en del av idrott och hälsa specialisering. Arbetet handlar också om vad rektorer och programansvariga använder för argument när det kommer till målet med skolans profilering. LÄS MER