Sökning: "profilering marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden profilering marknadsföring.
21. Restaurangers profilering : Restaurangers användning av lokalt producerade råvaror och/eller lokala producenter
Kandidat-uppsats, Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : Det finns idag i Sverige många lantbruk och bönder som producerar livsmedel och grödor i olika stora skalor. Intresset för lokalt producerade råvaror är något som ökat i samhället och är ofta förekommande i media. LÄS MER
22. Storbankers val av marknadsstrategi
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör. Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. LÄS MER
23. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER
24. B2B-företags varumärkesbyggande online : En studie av den nordiska industrisektorns inträde på YouTube
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internet har förändrat sättet att kommunicera, och numera erbjuds ett vidsträckt spektrum av kommunikationsalternativ att sprida information genom. Ett av alternativen utgörs av YouTube, som också visat sig utgöra ett starkt medium för företag att nyttja i marknadsföringssyfte. LÄS MER
25. Idrottsföreningar och deras varumärke - En studie av profilering och sponsring inom den nordvästskånska elitidrotten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att skapa en djupare förståelse för hur svenska elitföreningar aktivt arbetar med sitt varumärke i sin profilering gentemot tänkbara intressenter så som supportrar och sponsorer. Metod: Uppsatsen är kvalitativ och deskriptiv i sin utformning och den insamlade empirin kommer från semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER