Sökning: "profilering marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden profilering marknadsföring.

  1. 21. Restaurangers profilering : Restaurangers användning av lokalt producerade råvaror och/eller lokala producenter

    Kandidat-uppsats, Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Elin Larsson; Terese Lindström; [2013]
    Nyckelord :Restaurang; lokalt producerade råvaror; marknadsföring; koncept.;

    Sammanfattning : Det finns idag i Sverige många lantbruk och bönder som producerar livsmedel och grödor i olika stora skalor. Intresset för lokalt producerade råvaror är något som ökat i samhället och är ofta förekommande i media. LÄS MER

  2. 22. Storbankers val av marknadsstrategi

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Styffe; Marina Jansson; [2012]
    Nyckelord :Bank; marketing strategies; marketing; Handelsbanken; Swedbank; apprehension; goal; WOM; AIDA; Bank; marknadsföringsstrategi; marknadsföring; Handelsbanken; Swedbank; uppfattning; mål; WOM; AIDA;

    Sammanfattning : Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör. Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. LÄS MER

  3. 23. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER

  4. 24. B2B-företags varumärkesbyggande online : En studie av den nordiska industrisektorns inträde på YouTube

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Svantesson; Freddie Olai Jansson; [2011]
    Nyckelord :B2B: Varumärke: Varumärkesbyggande: B2B-marknadsföring: Marknadskommunikation: Onlinemarknadsföring: YouTube: Legitimitet: Profilering;

    Sammanfattning : Internet har förändrat sättet att kommunicera, och numera erbjuds ett vidsträckt spektrum av kommunikationsalternativ att sprida information genom. Ett av alternativen utgörs av YouTube, som också visat sig utgöra ett starkt medium för företag att nyttja i marknadsföringssyfte. LÄS MER

  5. 25. Idrottsföreningar och deras varumärke - En studie av profilering och sponsring inom den nordvästskånska elitidrotten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Nilersköld; Jessica Thern; Sven Boström-Svensson; Linus Oskarsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärke; sponsring; profilering; idrottsföreningar; brand extension; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa en djupare förståelse för hur svenska elitföreningar aktivt arbetar med sitt varumärke i sin profilering gentemot tänkbara intressenter så som supportrar och sponsorer. Metod: Uppsatsen är kvalitativ och deskriptiv i sin utformning och den insamlade empirin kommer från semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER