Sökning: "profit interest"
Visar resultat 11 - 15 av 457 uppsatser innehållade orden profit interest.
11. Minimalist Design on Social Networking Sites : Understanding Perception of Content on Social Networking Sites in Regards to Attention and Memorability
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Social Networking Sites have taken the world by storm with an aggressively growing market. People are spending more and more time with ever more alluring algorithms to keep a high interest for increased profit margins and revenue. However, this brings forth societal issues regarding attention span. Herbert. LÄS MER
12. Growth and quality of silver birch with different improvement levels
Master-uppsats, SLU/Southern Swedish Forest Research CentreSammanfattning : Silver birch is the most important broadleaf tree species in the context of wood production in Fennoscandia stating 12.9% of the total volume in Sweden (Nilsson et al., 2021). LÄS MER
13. Kontinuerlig rötning med hydrokol för högre biogasutbyte
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Befolkningsökningen och därmed efterfrågan på energikällor som tillhandahålls från fossila bränslen leder till allvarliga miljöproblem på grund av utsläpp av växthusgaser. En annan utmaning är att effektivt hantera organisk avfall som till exempel matavfall som genereras världen över. LÄS MER
14. Ägd – en ideologikritik: Upplevelser av autonomi och styrning på marknaden för svensk lokalpress
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Denna uppsats, med rötterna i traditionen av politisk ekonomi, applicerar ideologikritisk metod för att analysera det upplevda förhållandet mellan lokaltidningar och deras ägare. Fokus ligger på hur ägarna utövar kontroll över tidningarna och hur detta, i motsats till autonomi, upplevs av nyhetschefer på den svenska marknaden för lokalpress. LÄS MER
15. Flödets Arkitekt : Hur medie- och informationskunnighet formar unga kvinnors upplevelser av skönhetsindustrin på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how media and information literacy (MIL) among young women affect their views on beauty-related advertisements and posts on Instagram, in accordance with infrastructure knowledge, mental health and purchase behavior. This is conducted through semi-structured interviews with 6 young Swedish women in the age range of 20-25 years old, through which an analysis of the retrieved answers is made. LÄS MER