Sökning: "psykografiska variabler"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden psykografiska variabler.

  1. 1. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring och schysst käk, ett gott mål med hållbar eftersmak : En studie om marknadsföring av hållbarhet, konsumtion och studenters restaurangval

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Magnus Kallin; Frida Unelid; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbar marknadsföring; restauranger; konsumtion; marknadsföring av hållbarhet; kännedom; attityd;

    Sammanfattning : Hållbarhet i kontext av konsumtion och företagande är ett aktuellt och väl omdiskuterat ämne inom politiken och den moderna samhällsekonomin i världen. Konsumtionen är central för samhällets tillväxt tillika det som orsakat de sociala, ekologiska och ekonomiska problemen i världen idag. LÄS MER

  3. 3. Om kunden själv får välja : En kvalitativ studie om hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Carlenfors; Sara Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Omnichannels; shopping channels; customer value; Omnikanaler; köpkanaler; kundvärde;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde. Forskningsfrågor: Hur kan företag möta olika målgruppers behov genom att använda omnikanaler? Hur kan företag underlätta kunders vardag genom att använda omnikanaler? Hur kan företag förenkla kunders köpbeslut genom att använda omnikanaler? Metod: Studien är av kvalitativ karaktär, med en kombination av induktiv och deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Kärnten; ett turistområde att lära av? : En benchmarking inom segmentering och marknadsföringskanaler i syfte att locka mer turister

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nina Forsberg; Michelle Kreppenhofer; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; benchmarking; segmentering; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Resandet mellan länder i världen har ökat vilket även medfört att fler turister från andra länder besöker Sverige. Vilhelmina kommun som är beläget i Lappland anses av utländska turister vara ett exotiskt resmål, men har trots detta erfarit att turismen minskat. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Prejer; [2006]
    Nyckelord :fisk; färskvaror; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. LÄS MER