Sökning: "reality game show"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade orden reality game show.

  1. 21. A Virtual Spectacle

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Rishi Krishnan Sherly; Christopher Fisher; [2019]
    Nyckelord :VR; Virtual Reality; Spectatorship; Spectating; eSports; Engagement; Immersion; Spatial Presence; Thematic Analysis; Game Design;

    Sammanfattning : Our goal was to create an enhanced spectator experience to better engage the rapidly growing audience for Esports, through the use of Virtual Reality (VR) technology. In this study, we delve into the ways in which VR can do this. To test this hypothesis, we created a VR spectator add-on for a game and gathered data using semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 22. Come Get Your Honey : Hur spelet Red Bull Secret Gig användes i praktiken.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Melina Hägglund; [2019]
    Nyckelord :Convergence; mobile augumented reality game; gamification; motivation;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze how the mobile augmented reality game Red Bull Secret Gig was made in practise by its users. Red Bull Secret Gig was a game that was a part of the release of Swedish pop star Robyns new album. The prize of the game was two tickets to a secret show with the pop star. LÄS MER

  3. 23. "Vi ska fucking regera" - En multimodal kritisk diskursanalys av Paradise Hotel säsongerna 2010 & 2018

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Arvid Olofsson; Elias Westring; [2019]
    Nyckelord :Femininitet; Maskulinitet; Genus; Stereotyper; Mediekategorier; Paradise Hotel;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine if we can identify any differences how the reality show Paradise hotel highlights gender in the seasons 2010 and 2018. This is achieved through the participant’s interactions and the producer’s role in this representation. LÄS MER

  4. 24. A Tool for Learning Digital Filters in Virtual Reality

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Axel Dalbom; Markuss Sprogis; Emil Stolpe; Nils Söderkvist; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There are various tools used for teaching purposes, be it computers or even pen and paper. Virtual reality is used to simulate immersive environments. LÄS MER

  5. 25. VR som arkitektoniskt kommunikationsverktyg : Realtidsvisualisering i designprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Antony Saade; [2018]
    Nyckelord :Virtual reality; game engine; level of detail; architect; client; Virtuell verklighet; spelmotor; detaljnivå; arkitekt; kund;

    Sammanfattning : Hur människor uppfattar rumsligheter är komplext. Människor baserar det upplevda rummet på professionell expertis, erfarenheter och vilket visuellt kommunikationsverktyg som rummet presenteras med hjälp av. LÄS MER