Sökning: "reality game show"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden reality game show.

  1. 16. Does the devil wear Prada? A content analysis of costume design in video games as a tool for conveying narrative and functionality : A study concerning costume design and its current use in games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Clara Swahn; Niki Eriksson; [2020]
    Nyckelord :costume design; video games; design trends; functionality; believability; narrative; Kostymdesign; datorspel; designtrender; funktionalitet; trovärdighet; narrativ;

    Sammanfattning : This study examines how costume design is used as a narrative and functional part of video game character design. The purpose being how costume design is currently utilized, what common design trends can be found and in which instances costume design goes against the functionality and believability of the character. LÄS MER

  2. 17. A study on 2D advertisementsin mobile versus VR experiences

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Simon Beverskog; Fredrik Larsson; [2020]
    Nyckelord :Virtual reality gaming; Mobile gaming; Virtual reality game advertising; Mobile game advertising; Virtual reality versus mobile advertising; advertising effectiveness virtual reality; advertising effectiveness mobile games; advertising user experience virtual reality and mobile; advertising user attitudes virtual reality and mobile; interview study; survey study; virtual reality game development; mobile game development;

    Sammanfattning : Virtual reality tech is new, exciting and full of opportunities.Despite this the gaming section of virtual reality does not grow asfast as it was predicted it would be. Headsets and games areexpensive and perhaps a market model similar to the mobile gamingmarket would do the new tech good. LÄS MER

  3. 18. Game of Thrones som identitet : En studie om hur en tv-serie blir till ens identitet i en Facebookgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Alexandra Örn; Hanna Svanberg; [2019]
    Nyckelord :Facebook; convergence; participant culture; identity creation; qualitative content analysis; Game of Thrones; Facebook; konvergens; deltagarkultur; identitetsskapande; innehållsanalys; Game of Thrones;

    Sammanfattning : Denna studien har analyserat hur fansen till den slutna Facebookgruppen “Game of Thronesdiscussions” skapar sig en identitet efter serien Game of Thrones. För att kunna ta reda pådetta har 48 kommentarer, inlägg och memes valts ut och sedan analyserats utifrån metodenkvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  4. 19. A user study to analyse the experience of augmented reality board games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Daniel Bengtsson; Giedre Jursenaite; [2019]
    Nyckelord :Augmented Reality; Board Games; User Experience; User Study.;

    Sammanfattning : Background. Augmented Reality (AR) is a variant of virtual reality (VR), but where VR replaces reality with a virtual one, AR expands it allowing the user to see the real world and virtual information at the same time. LÄS MER

  5. 20. Fenomenet Pokémon GO: Framgångsfaktorerna bakom spelsuccén utifrån ett användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Evelyn Gustavsson; Emma Shakespeare; [2019]
    Nyckelord :Pokémon Go; usability; success factors for mobile games; gaming experience;

    Sammanfattning : Sedan de första mobila spelen släpptes har tekniken utvecklats och så kallade exergames, vilka ställer krav på fysisk förflyttning för att avancera blir allt vanligare. År 2016 släpptes mobilspelet Pokémon Go och har, mätt med avkastning och popularitet, dominerat den mobila spelmarknaden. LÄS MER