Sökning: "reklam enkel"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden reklam enkel.
1. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER
2. Utgör "Litigation Public Relations" marknadsföring i lagens mening? - En tvärdisciplinär studie av den svenska marknadsföringsrätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Litigation Public Relations (LPR) är en form av strategisk kommunikation som syftar till att vinna allmänhetens åsikt då en rättsprocess aktualiseras. Tanken är att företag genom vinst av allmänhetens dom ska kunna tjäna, mo-raliskt och ekonomisk, på rättsprocessen och eventuell medial uppmärksamhet den väcker. LÄS MER
3. Asset Finder: A Search Tool forFinding Relevant Graphical AssetsUsing Automated Image Labelling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The creation of digital 3D-environments appears in a variety of contexts such as movie making, video game development, advertising, architecture, infrastructure planning and education. When creating these environments it is sometimes necessary to search for graphical assets in big digital libraries by trying different search terms. LÄS MER
4. Krävs det en lag mot könsdiskriminerande reklam?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : En diskussion om könsdiskriminerande reklam har pågått sedan 1970 – talet. Än idag har det inte reglerats om könsdiskriminerande reklam och det har passerat ca 40 år. Det har pågått i sådan lång tid på grund av att experter i området har uttryckt att könsdiskriminerande reklam skyddas utav grundlagen. LÄS MER
5. Informations Adaption : En studie i behovet av information och data anpassning för enkel bearbetning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I dagens samälle utsätts mottagare för informationsförmedling på ett dagligt basis, vare sig det är via reklam, nyheter eller grafer och diagram som presenteras under möten. På grund av detta fenomen har det uppkommit olika synsätt på hur man ”bäst” förmedlar den data man vill förmedla till en mottagare. LÄS MER