Sökning: "retorik blogg"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden retorik blogg.

  1. 1. Hur reagerar läsarna på sponsrade inlägg publicerade på Isabella Löwengrips blogg? : En teoriprövande studie av Stuart Halls teori om inkodning och avkodning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Lorentzon; Victor Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :influencer; collaboration; sponsored post; blog; reception theory; rhetoric; Stuart Hall; influencer; samarbete; sponsratinlägg; blogg; receptionsteorin; retorik; Stuart Hall;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur ett sponsrat blogginlägg av en influencer inkodas och hur läsarna i kommentarerna avkodar meddelandet och reagerar på inlägget. Studiens syfte är att öka förståelsen för hur läsare avkodar sponsrade blogginlägg. LÄS MER

  2. 2. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Emma Kantarp; Monika Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Internal communication; management blog; continuous improvements; blog; blog design; internkommunikation; ledningsblogg; ständiga förbättringar; blogg; bloggdesign;

    Sammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för   internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta   ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga.   Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet   ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete   ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta   ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga   förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER

  3. 3. Native advertising - en ulv i fårakläder : En jämförande retorikanalys om sponsrade osponrade inlägg, i en professionell och en privat blogg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Franzon; Sofie Ekman; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; blog; rhetoric; professional blog; personal blog; sponsored; non-sponsored; native advertising; blogg; retorik; professionell blogg; privat blogg; sponsrat; opponerat;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur sponsrat material smälter in i det övriga innehållet, i två etablerade bloggar. Den ena är Petra Tungårdens professionella blogg och den andra är Nicole Falcianis privata blogg. Det är en jämförande studie mellan sponsrade blogginlägg och osponsrade inlägg. LÄS MER

  4. 4. Nu ännu hälsosammare! : Retoriseringen av begreppet hälsa

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Sofia Wedsberg; [2016]
    Nyckelord :Rhetoric; Rhetorise; Health; Mental health; Mental ill-health; The new meaning of health; Retorik; Retorisering; Hälsa; Psykisk hälsa; Psykisk ohälsa; Betydelseförskjutning;

    Sammanfattning : I uppsatsen belyser jag begreppet hälsas argumentativa orientering och hur den har kommit att förändrats från 1976 fram till 2015. Undersökningen utgörs av en topikanalys med en jämförelse av användningen av topiker i antologin Hälsa och livskvalitet som är utgiven år 1976 och hälsobloggen PT-Fia, som är en populär och välbesökt blogg inom området hälsa under året 2015. LÄS MER

  5. 5. En ödmjukt auktoritär rådgivning : Ethos och etik hos föräldrarådgivaren Petra Krantz Lindgren

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :Linda Eriksson; [2015]
    Nyckelord :retorik; rådgivning; föräldrarådgivning; Petra Krantz Lindgren; blogg; intimiserande diskurs; ethos; etik; etiska appeller;

    Sammanfattning : .... LÄS MER