Sökning: "richard ek"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden richard ek.
1. PÅVERKAR PERSONLIGHETSDRAG MÄNGDEN TEKNIKINTERAKTION INNAN SÖMN? Big Five och digitala skärmar i mörkret
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med den här studien är att studera fenomenet interaktion med teknologi innan avsedd sömn. Via en kvantitativ korrelationsstudie med 190 deltagare undersöktes Femfaktormodellens personlighetsdrag i relation till graden av interaktion med tek-nologi innan avsedd sömn. LÄS MER
2. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER
3. Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Lean i serviceorganisationer - En fallstudie på Ängelholm Helsingborg Airport. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK10 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15hp (Lp2, VT12) Löpnummer: 2426 Inlämningsdatum: 15 juni 2012. LÄS MER
4. Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Abstrakt Titel: Tappa inte andan – Organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter vid säsongsanställningar Nivå: Magisteruppsats, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Instutionen för Service Management Författare: Gustaf Josefsson & Johan Wahlström Handledare: Richard Ek & Su Mi Dahlgaard-Park Syfte: Syftet med uppsatsen är att öka kunskapen om organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser och dess effekter i branscher med hög personalomsättning och stor andel säsongsanställda. Forskningsfrågor: Vilka tankar ligger bakom och hur ser ledarskapsprocesserna ut för byggandet av organisationskultur? Vilken effekt får organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser på medarbetarna? Metod: För syftet fann författarna det lämpligt att undersöka medarbetarnas perspektiv på ledningens intentioner omkring organisationskulturbyggandeledarskapsprocesser. LÄS MER
5. Får jag lov? - En studie om mellanchefens förutsättningar för påverkan på innovationer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsens titel: Får jag lov? – En studie om mellanchefers förutsättningar att påverka innovationer Universitet/institution: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management inriktning Retail Kurs: Magisteruppsats, VT 2011, SMTX07, 15 hp Seminariedatum: 27 maj 2011 Författare: Boson, Mats., Byhmer, Linda. LÄS MER