Sökning: "säljande budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden säljande budskap.

  1. 1. Trovärdiga influencers vid betalda samarbeten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexandra Fromholtz; Emma Regnér; [2018]
    Nyckelord :Influencer; förtroende; trovärdighet; köpintention; betalda samarbeten; sociala medier; elektronisk word of mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : I vissa fall uppfattas betalda samarbeten med influencers som genuina rekommendationer och som ett effektivt sätt att påverka konsumentens köpintention. Dock understryks oro för hur betalda samarbeten vilseleder konsumenten genom sublima budskap som sprids genom influencers. LÄS MER

  2. 2. Det övertygande förslaget : visuell retorik inom landskapsarkitektur

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Isabelle Forsberg; [2015]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; perspektivbilder; reklambilder; säljande bilder; visuell retorik;

    Sammanfattning : Det är genom skissen, teckningen och bilden som landskapsarkitekten främst kommunicerar sina tankar och idéer till sin omvärld. Men vad är det egentligen som avgör hur en betraktare uppfattar en bild? I denna uppsats undersöks och analyseras landskapsarkitektens gestaltande bild utifrån perspektivet att bildens utformning i sig kan vara väldigt viktig för att lyfta fram ett vinnande koncept. LÄS MER

  3. 3. Skyltfönstret - en kommunikationskanal? : Upplever dagens konsumenter att butikens skyltfönster används som en kommunikationskanal?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Carl-Johan Lindervik; Lisa Karlsson; [2010]
    Nyckelord :Kommunikationskanal;

    Sammanfattning : Skyltfönstret är butikens ansikte utåt och ett sätt för dagens butiker att marknadsföra sig och sina produkter. Inom handeln idag finns en uppsjö av olika butiker och företag som alla konkurrerar om konsumenternas ekonomiska medel och uppmärksamhet, med hjälp av olika produkter och varumärken. LÄS MER

  4. 4. Det är insidan som räknas

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ulrika Persson; Sarah Cardmarker; Sebastian Daun; [2007]
    Nyckelord :shopping; butiksdesign;

    Sammanfattning : Butiksdesignen är av stor vikt för en butik när det gäller att få kunder att stanna länge i butiken och därigenom även köpa mer. Studien behandlar hur butiker genom butiksdesignen kan förbättra sin försäljning. LÄS MER

  5. 5. Positionering av ekologiska certifieringsmärken - Konsten att skapa ett säljande budskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Jensen; Ola Jutner; [2007]
    Nyckelord :Positionering; certifieringsmärke; varumärke; ekologiska livsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka KRAV-märkets positionering samt att uppnå en ökad teoretisk förståelse kring positionering av certifieringsmärken generellt. Samtidigt utvärderar uppsatsen hur pass väl den konventionella varumärkesteorin, rörande begreppet positionering, passar för ett certifieringsmärke av KRAV:s slag. LÄS MER