Sökning: "så skapas kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden så skapas kundlojalitet.

  1. 1. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  2. 2. Dynamic Pricing : A Matter of Attitude

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Holmqvist Larsson; Fanny Tapper; [2019]
    Nyckelord :dynamic pricing; surge pricing; robo-pricing; algorithmic pricing; price discrimination; dynamisk prissättning; prisdiskriminering;

    Sammanfattning : Tillämpningen av dynamisk prissättning har förenklats i och med digitaliseringens framväxt. Med den ökade tillgången till kunddata kan företag idag kartlägga kundernas köpbeteende och genom algoritmer anpassa priserna därefter. Identiska varor och tjänster kan på så sätt prissättas annorlunda. LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet vid användning av en lojalitetsapp : Fler besökare till ett köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Karin Andersson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Köpcentra är utsatta för hård konkurrens och kan ha svårt att utmärka sig bland andra centra. Problemet för köpcentra är att erbjuda kunder något unikt som får konsumenter att vilja besöka dem. Det kan även vara svårt för köpcentra att få en överblick över sina kunder på samma vis som enskilda handlare har. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Kapetanakis; Johan Eriksson; [2014]
    Nyckelord :customer loyalty; reward programs; customer engagement; repeat purchase; added value; customer behavior; brand; kundlojalitet; lojalitetsprogram; kundens engagemang; återköp; mervärde; kundbeteende; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER

  5. 5. Kan ett plastkort laddas med lojalitet? - En fallstudie av IKEA Family Älmhult

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joel Örner; Oskar Palmlund; Tobias Pålsson; [2007]
    Nyckelord :kundklubbar; lojalitetsprogram; relationsmarknadsföring; strategi; lojalitet; ikea; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Idag har de flesta detaljhandelsföretag någon form av kundklubb för att stärka banden mellan sig och sina kunder. Men skapar kundklubbar lojala kunder per automatik, eller krävs det mer än vad de flesta företag erbjuder idag? IKEA Family är en av de kundklubbar som funnits längst och på varuhuset i Älmhult upplever man inte att potentialen med kundklubben utnyttjas fullt ut då relationerna med medlemmarna inte utvecklas i önskvärd utsträckning. LÄS MER