Sökning: "södertörns sociala medier"
Visar resultat 16 - 20 av 259 uppsatser innehållade orden södertörns sociala medier.
16. Digital Content Marketing på sociala medier : En kvantitativ studie om hur Digital Content Marketing kan optimeras och påverka köpintentionen hos konsumenter i Genration Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: Due to the rapidly increasing use of Digital Content Marketing (DCM) on social media and the lagging empirical research in the field, this study aims to determine how marketers can optimize DCM on social media and influence the purchase intention of Generation Z consumers. Methodology: Since the study is based on a consumer perspective, a quantitative method with a deductive approach has been conducted. LÄS MER
17. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER
18. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER
19. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
20. Att våga dela med sig : Användning och delning av information om depression på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskapSammanfattning : Social media is today used in Sweden by 88% of the population. On social media platforms discussions of mental health take place, which can be seen as problematic, because of the risk of misinformation being spread. On the other hand these discussions can create connection and provide strategies to individuals struggling. LÄS MER