Sökning: "södertörns sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 259 uppsatser innehållade orden södertörns sociala medier.

  1. 11. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Sandra Kalayjian; Sara Amghimis; [2023]
    Nyckelord :Social Media; After-school teachers; Identity; Digital Medias;

    Sammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER

  2. 12. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isa Cicoletti; Jessica Wretling; [2023]
    Nyckelord :Social media; marketing; industrial history; hotel; interaction; Sociala medier; marknadsföring; industrihistoria; hotell; interaktion;

    Sammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER

  3. 13. Flockbeteende och investeringsbeslut på aktiemarknaden : En studie om småsparare och investeringsbeslut på aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Joar Rosengård; Ludvig Georgsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för aktieinvesteringar ökat i takt med att sociala medier har blivit alltmer populärt. Idag är det vanligt att människor kommunicerar i digitala utrymmen för att utbyta, sprida och dela information och åsikter. LÄS MER

  4. 14. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  5. 15. Finfluencers och Gen Z : En kvalitativ studie av hur finfluencers kan påverka den digitala generationens investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Lindström; Wilhelm Seilitz; [2023]
    Nyckelord :Finfluencer; konsumentbeteende; influencer marketing; eWOM; Gen Z;

    Sammanfattning : I takt med att internet växer sig större och större blir influencers en del av vardagen för många unga och de inriktar sig på många olika områden. Syftet med denna studie var att undersöka hur Gen Z upplever att deras investeringsbeslut kan bli påverkade av finansiella influencers, även kallat finfluencers. LÄS MER