Sökning: "samarbete med föräldrar mellan förskola och skola"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden samarbete med föräldrar mellan förskola och skola.

  1. 1. Fjärilseffekten - En studie om upplevelser av inkludering i en individintegrerad grundsärskola i grundskolan

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sanja Ivic; Titti Persson; [2018]
    Nyckelord :delaktighet; grundsärskolan; individintegrering; inkludering; lärmiljön;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractIvic, Sanja och Persson, Titti (2018). Fjärilseffekten - En studie om upplevelser av inkludering i en individintegrerad grundsärskola i grundskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Från förskola till förskoleklass : Förväntningar mellan föräldrar pedagoger och barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Maria Rask Gradin; [2012]
    Nyckelord :preschool; kindergarten; expectations; transition; cooperation; collaboration; förskoleklass; förskola; förväntningar; övergång; samarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Title: From preschool to preschool in school – Expectations between parents, teachers and children Author: Maria Rask Gradin Mentor: Niclas Järvklo Term: Spring 2012   Abstract The aim of this study is to draw attention to the expectations between parents, children and teachers at preschools and teachers in the preschool in the school at the transition to preschool in the school. I also want to know how the mission is defined, and how it is met. LÄS MER

  3. 3. Förskoleklassen - i gränslandet mellan förskola och skola : En studie om omgivningens förväntningar och påverkan på förskoleklassens pedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lovisa Lindberg; Christina Stenberg; [2012]
    Nyckelord :Förskoleklass; Förväntningar; Uppdrag; Påverkan; Lärande;

    Sammanfattning : Författarnas namn: Christina Stenberg Lovisa Lindberg Titel: Förskoleklassen – i gränslandet mellan förskola och skola.          En studie om omgivningens förväntningar och påverkan på förskoleklassens              pedagogik. LÄS MER

  4. 4. Föräldrar och pedagogers relationer och samarbete : En kvantitativ enkätstudie i två förskolor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Annika Svensson; Ann-Katrin Strömberg; [2012]
    Nyckelord :hem; skola; förskola; föräldrar; relationer; samarbete; barn i behov av särskilt stöd;

    Sammanfattning : Det sker många möten mellan föräldrar och pedagoger i dagens förskola. Möten som ger en grund till hur relationer och samarbeten byggs upp. LÄS MER

  5. 5. Samverkan mellan hem och förskola/skola– ur föräldrarnas och pedagogernas perspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Lubna Ahmed; Maria Walfridsson; [2012]
    Nyckelord :Hem och förskola skolan; föräldrasamverkan; pedag;

    Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte med detta examensarbete är att få svar på hur barnens föräldrar och hur pedagogerna ser på samverkanmellan hemmet och förskolan och hemmet och skolan. Vi har genom åren på Göteborgs Universitet fåttmöjligheten till att genomföra VFU (verksamhetsförlagda utbildning) då vi uppmärksammat att flertalet avverksamheterna haft brister i samverkan med hemmet. LÄS MER