Sökning: "school guidelines"

Visar resultat 1 - 5 av 550 uppsatser innehållade orden school guidelines.

  1. 1. Skolkuratorns betydande roll i grundskoleverksamheten : En intervjustudie om kuratorers uppfattningar kring arbetet, yrkesrollen och positionen i skolverksamheten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Hanna Malmgren; Mathilda Björk-Comét; [2024]
    Nyckelord :jurisdiction; management and leadership; swedish school counselors; perception of work; school organization; professional role;

    Sammanfattning : There is an understanding that the guidelines for school counselors in Swedish elementary schools lack the preciseness in what the school counselors should do to design and perform their work. Previous research shows that school counselors find it difficult to both establish their role but also to find their position in the school organization. LÄS MER

  2. 2. Using GIS and satellite data to assess access of green area for children living in growing cities

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Rebecca Borg; [2024]
    Nyckelord :Geography; GIS; Geographical Information System; Urban green space; children; schools; Malmö; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Urban green space (UGS) refers to open spaces within an urban context that are filled with greenery and nature. These can range from very small vegetation to expansive park areas. The common denominator is that they have proven to be beneficial for human health and well-being. Access to green spaces is also important for children. LÄS MER

  3. 3. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Sanfridsson; Lina Tollsten; [2024]
    Nyckelord :Self-determination theory; Autonomy; Competence; Relatedness; Leadership; Motivation; Självbestämmandeteorin; autonomi; kompetens; tillhörighet; ledarskap; motivation;

    Sammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten   Handledare: Monika Wallmon   Datum: 2024, januari   Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER

  4. 4. The Advent of ChatGPT and its Technological Integration in Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Denial Brkic; Ioana-Raluca Johansson; [2024]
    Nyckelord :ChatGPT; didactic tool; EFL; GenAI; supporting tool; Swedish upper-secondary school;

    Sammanfattning : Our study investigates the possibility of integrating ChatGPT, an AI text generative tool, as a didactic supporting tool within the Swedish upper-secondary school curricula. Particularly, it takes interest in the English foreign language teaching context and examines eight peer reviewed articles on the matter. LÄS MER

  5. 5. Lärare i frontlinjen : Förebyggande insatser i utsatta skolmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Omar Kharboutli; [2024]
    Nyckelord :Crime prevention; socioeconomically disadvantaged schools; teachers;

    Sammanfattning : This work investigates teachers' perspectives on their responsibilities and conditions for conducting crime prevention work in Swedish schools located in socio-economically disadvantaged areas. Due to unclear guidelines regarding the teachers' role in crime prevention, the study focuses on how teachers perceive and approach these tasks. LÄS MER