Sökning: "school reform"

Visar resultat 1 - 5 av 191 uppsatser innehållade orden school reform.

  1. 1. Lärarlönelyftet i Sveriges kommuner : En kvantitativ studie över kommunstyrets påverkan på fördelningen av lärarlönelyftet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Joel Zetterlund; [2019]
    Nyckelord :Ideologi; lärarlönelyftet; kommunpolitik; lönebildning; regressionsanalys;

    Sammanfattning : In 2016 the former gorvernment decided to increase the wage for specificly skilled teachers in order to deal with decreasing results and to strengthen the attractivety of the profession. This paper examines the relation between the political ruling in municipalitys in sweden and the ways these implemented the reform, called teachers pay rise. LÄS MER

  2. 2. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  3. 3. “Like in Europe”: Promotional Discourses of the Stipend Reduction and Justification of the Neoliberal Transformations in Ukraine

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Master of Science in Social Studies of Gender

    Författare :Daria Popova; [2019]
    Nyckelord :Neoliberalism; post-Soviet Ukraine; post-Maidan politics; nationalism; neoliberal state.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This research explores the promotional discourses the neoliberal experts and politicians use to legitimise the stipend shortages to the students, whose interests this policy contradicts. The thesis argues that the proponents of the reform established the dialogue with the opposition in order to avoid the large-scale protests against the policy. LÄS MER

  4. 4. Taming the Evaluation Monster

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Nicole Brunetti; Lovisa Sjöqvist; [2019]
    Nyckelord :New Public Management; Professionalism; Performance Measurement Systems; Enabling Coercive formalization; Accounting Absorption;

    Sammanfattning : Purpose: This thesis aims to explore how public schools balance demands on public accountability with professional autonomy through design features and usage of Performance Measurement Systems. Research Approach: Case study data were obtained both through semi-structured interviews with teachers and school managers, and through formal steering documents from the governing municipality as well as from the respective schools. LÄS MER

  5. 5. Dags att ta plats i katedern – en hermeneutisk studie av katederundervisningsbegreppet på en mediearena

    Master-uppsats,

    Författare :Cecilia Rådegran; [2018-10-25]
    Nyckelord :Katederundervisning; utbildningsdebatt; humankapital; bildning; hermeneutik; läroplansteori;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore the concept of ’katederundervisning’ (teacher-centeredteaching) in an educational debate that took place in the Swedish daily paper DagensNyheter in 2011. 2011 was the year of a comprehensive educational reform, and thedebate in question started with an article written by then minister of education and calledout the need of more ’katederundervisning’ in Swedish schools. LÄS MER