Sökning: "service ledarskap"

Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden service ledarskap.

  1. 1. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Vilma Brommels; Josephine Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Schein s Career Anchors Theory; Social Role Theory; Ethics of Care.; Scheins Karriärankarteori; Rollteori; Social identifieringsteori; Omsorgsetik;

    Sammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER

  2. 2. Molntjänster i kommuner

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sofia Hedelin; Annie Amandusson; [2023]
    Nyckelord :Cloud service; municipalities; obstacles; digitalization; public sector; Molntjänster; kommuner; hinder; digitalisering; of entlig sektor;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utreda frågeställningen “Vilka hinder har Stockholms läns kommuner vid implementering av externa molntjänster?”. Målet är att skapa en grund för att kunna adressera dessa problem och skapa förbättrade förutsättningar. LÄS MER

  3. 3. “Det låter som en liten klyscha, men det ligger mycket bakom det.” : En case-studie om organisationskultur i offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Linnea Siljedahl; Emmy Westin; [2023]
    Nyckelord :organizational culture; public service motivation; the competing values framework; public sector; leadership; organisationskultur; public service motivation; the competing values framework; offentlig sektor; ledarskap;

    Sammanfattning : This study aims to shed light on the relationship of organizational culture in practice and as it is portrayed in written policy. A case study was conducted by examining the culture of the coworkers from one unit. Data was collected through interviews and reading official policy documents. LÄS MER

  4. 4. Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Stangfall; Moa Tornhed; [2023]
    Nyckelord :Mellanchef; karriär; arbetsmotivation; ledarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mellanchefskapet - Att vara länken mellan över- och underordnade i den hierarkiska ordningen på arbetsplatsen Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen VT 2023, 15 HP. Författare: Ida Stangfall & Moa Tornhed Handledare: Hervé Corvellec Studieobjekt: Individer med en mellanchefsposition. LÄS MER

  5. 5. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lina Melander; Elin Larsson Kalla; [2023]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; upplevelsevärde; hotellnäringen; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap.;

    Sammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER